Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

nybygd PC vil ikke Boote! kvit strek...

Anbefalte innlegg

har bygd en PC nå (E6600, 1Gb corsair value, samsung spinpoint 250GB, lite on og nec brennere, msi hovedkort til 600kr (støtter conroe) og 400W chieftec strømforsyning) har klart og boote 2 ganger den ene gangen fikk jeg formatert harddisken og den andre gangen fikk jeg installert XP pro...

når jeg skrur på PC må jeg velge mellom POST (tab) og BIOS (delete) hvis ikke blir skjermen svart og d blinker en liten kvit strek oppe i venstre hjørne.

Når jeg trykker POST tab kommer info om PC'n (som normalt) men så skjer d samme som nevnt over :hrm:

når jeg trykker BIOS (delete) så går jeg inn på BIOS'en og den funker sånn som den skal...

har kun klart å boote med windows plata i 2 ganger men nå vil d ikke lenger :(

håper på svar fort før jeg må hjem på søndag og da er jeg 150 mil unna den PC'n jeg prøve å få fiksa...

Endret av Hellriser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøvd å bytte oppsett på boot-device?

jeg bruker å ha altid dette oppsettet anngående boot-device:

1-dvd

2-floppy(hvis du bruker floppy)

3-usb

4-hdd

Hadde noe lignende feil før men var på et sokkel A hovedkort for noen år siden, da byttet jeg om på boot devices å da startet den opp helt fint. :)

Lenke til kommentar

Prøv å trykk F8 når du ser "Trykk delete for å lode bios", da får du oppstart alternativer, vælg å boote fra hd du har installert Windows.

Jeg hadde samme problemet som du har, av en eller annen grunn hadde hardiskene i Bios blitt forandret, så systemdisken var rangert som den 3 disken. Etter at jeg hadde satt den som hd nr 1 så virket alt.

Er værd et forsøk

Lenke til kommentar

har funne ut at hvis jeg resette CMOS så starte PC med floppy error og at d ikke går an å kjøre i RAID... men når jeg starte maskina på nytt så er den kvite streken der igjen... så jeg må resette CMOS hver eneste gang jeg skal starte maskina...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...