Pengu Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Oppgraderte BIOS til siste versjon (v. 1.6) på et MSI P965 NEO-F. Oppgraderte vha. oppdateringsprogrammet til MSI, oppgraderingen var "successful". Ved neste boot kommer det opp en melding som sier omtrent: "Del to enter setup or F1 to continue". Ved å trykke F1 starter maskinen tilsynelatende normalt og ser ut til å virke som den skal, men hver gang man starter får man fortsatt det samme spørsmålet (trykk Del eller F1). Hvis man velger Del (går inn i BIOS) og velger Load Optimized Defaults og lagrer dette er man like langt, samme spørsmålet igjen (PCen starter hvis man velger F1). Hvis man i stedet velger Load Fail-Safe Defaults slipper man spørsmålet om Del eller F1, men da vil ikke Windows starte, dvs. man kommer så langt at du får valget mellom Normal start og de forskjellige Safe Mode-ene. Ved å velge Safe mode kommer man et stykke i loadingen av Windows før det hele stopper opp. Må man cleare CMOS eller finnes det en lurere løsning? PCen er ikke min, men tilhører en kamerat et godt stykke unna. Vil helst slippe å åpne kabinettet for å slippe å bryte forseglingen, pluss at jeg ikke vil la han kameraten rote med pølsene sine inne i kabinettet da han har heller mager erfaring med PC-mekking. Endret 20. januar 2007 av Pengu Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Ingen som har vært borti dette problemet? Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Det er vanlig å resette CMOS etter en oppdatering. Jeg har gjort det mange ganger og opplevd feil noen ganger når jeg ikke har resatt CMOS. Men det kommer an på hva som er forandret etter oppdateringen. Lenke til kommentar
Privat Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Har du kortleser, og ikke floppy. Isåfall må du sette opp at du ikke har diskettstasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå