Abnorm Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Nå er jeg her igjen med nytt spørsmål... Kan jeg lage et bilde med PhotoShopCS2, som kun deler av bilde er tilknyttet en hyperkoblink? Regner med det går, men hvordan gjøres dette og må det lagres som GIF? Har tenkt meg det slik: Klikk på her Midten av bilde er det bilde av en pyramide, som dere ser... den fungerer som en link. Dette ble gjort med PhotoDraw, men dette programme har jeg ikke tilgjengelig lenger. Sitter nå kun med PhotoShop. Endret 19. januar 2007 av frecjoha Lenke til kommentar
kaian Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Du kan ikke lage en link av en del av et bilde. Du kan derimot fortelle nettleserene som viser bildet, at et område på bildet skal lenke til noe annet. Det kalles imagemap, og består av html-kode som ligger rundt img-taggen. Et program som gjør jobben enkelt og greit, er Meracl ImageMap Generator (zippet installasjonsfil til windows) på http://come.to/meracl Ellers kan mange editorer for html hjelpe med jobben også. Edit: etter jeg hadde svart, kikket jeg på kartet du lenker til. Der har de brukt en annen metode, men den måten å gjøre det på anbefales ikke (lenger). Der har de delt et stort bilde i mange små, og satt en lenke på det ene bildet som viser pyramiden, og bruker html-tabell til å legge alle bildene inntil hverandre. Bruk image-map i stedet. Endret 20. januar 2007 av kaian Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Testet den du linket til... Virker som et enkelt og raskt program. Husker når jeg lade den med PhotoDraw. Tok laaang tid bare med en link. Tusen takk! Lenke til kommentar
la7tma Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 det kan også gjøres i adobe imageready. se på programvareskolen hvordan det gjøres.eller se vidoen jeg har lagt med Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Man kan jo det da.... bruker du dreamweawer så kan du lage såkalte hotspots.. du tegner en firkant eller runding ol. så når man tar musa over der blir det en link.. Endret 21. januar 2007 av crimar Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 det kan også gjøres i adobe imageready. se på programvareskolen hvordan det gjøres.eller se vidoen jeg har lagt med 7766956[/snapback] Takk... Var jo enda bedre. (flere valg) +HAr alt i ett program. Gjedelig å måtte ha masse programmer åpne. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Man kan jo det da.... bruker du dreamweawer så kan du lage såkalte hotspots.. du tegner en firkant eller runding ol. så når man tar musa over der blir det en link.. 7766988[/snapback] Har Dreamweawer8 (ikke lovlig ), men bruker FrontPage2000 (synes denne er bedre.) Kan meget lite koding og synes Dreamweawer8 er rotete å jobbe med. Sikkert bare en vane sak. Syntes PhotoShop virket håpløst ut før også, men nå har jeg en annen oppfatting. Endret 21. januar 2007 av frecjoha Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Du kan jo igrunn bare bruke javascript til denne prosessen, er ikke en vanskelig oppgave, du må bare skrive inn kordinatene, over hvor den skal legge "rammen". http://www.google.no/search?hl=no&client=f...=S%C3%B8k&meta= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå