Gå til innhold

Global oppvarming rett uten for døren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For rundt et år siden hørte jeg ingenting i media. Men NÅ braker det løs, hysteriet vil ingen ende ta. Hvordan kan miljøet endre seg så radikalt på så kort tid, spør nå jeg. Og så har vi fugleinfluensaen da, spar meg. Les mindre VG/Dagbla  :p

7875880[/snapback]

 

Du vet at ting kan skje gradvis selv om media ikke tar det opp gradvis?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke huske at det var snakk om mildvær her midt på vinteren 05/06, orkaner og snø der det ikke burde være snø. Det er dette som har trigget miljø-snakket. Det kan godt hende at miljø-ødeleggelsene skjer gradvis, men det som IKKE har skjedd gradvis er litt turbulent vær og hysteriet.

 

Akkurat nå er det -9 uttafor døra. Enuff said.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke huske at det var snakk om mildvær her midt på vinteren 05/06, orkaner og snø der det ikke burde være snø. Det er dette som har trigget miljø-snakket. Det kan godt hende at miljø-ødeleggelsene skjer gradvis, men det som IKKE har skjedd gradvis er litt turbulent vær og hysteriet.

 

Akkurat nå er det -9 uttafor døra. Enuff said.

7882183[/snapback]

 

Her er det -16 og ikke veldig varmt akkurat, om det blir 6,4 grader varmere så blir ikke jeg lei meg akkurat.

Lenke til kommentar
Her er det -16 og ikke veldig varmt akkurat, om det blir 6,4 grader varmere så blir ikke jeg lei meg akkurat.

7883234[/snapback]

Det spørs om nederland, Maldivene og Bangladesh setter like stor pris på det :whistle:

7883369[/snapback]

 

Hvis de vil ha det kaldere så kan de jo bare flytte til Antarktis, ikke sant? Jeg skal flytte sørover så fort jeg får penger til det.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det finnes noen som har så langtidssiktige planer. Dessuten vet vi vel ikke hvordan klimaet er etter en istid. Kanskje 10 grader lavere? Kanskje det oppstår en giga eksplosjon på sola som øker tempen med 10 grader? Kanskje planeten endrer posisjon pga. noe uventet?

7886183[/snapback]

 

Hva da? en stor asteroide som slår oss ut av bane? Da synker temperaturen uansett. Kanskje vi mister balansen rundt sola og vi blir sugd inn?

Lenke til kommentar

Desverre er dette som alt annet blitt et politisk tema, der partiene skal krangle om hvem som er best og kritisere hverandres løsninger.

Det vi vet er at dette er et alvorlig miljøproblem som vil ramme alle uansett hvilken partibok en vifter med, ville det ikke da være greit å bli enige om at dette holder vi utenom partiprogrammer og valgløfter og enes om at dette er et så alvorlig problem at vi setter ned en bred tverrpolitisk komite som skal sammarbeide om løsninger uavhengig av partiprogramm og at det blir den til enhver tid sittende regerings oppgave å iverksette de tiltak som denne kommite finner mest hennsiktmessig.

Her har jo politikerne en gyllen mulighet til å vise at de kan mer enn å krangle seg mellom,men heller samarbeide og vise resultater . :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Desverre er dette som alt annet blitt et politisk tema, der partiene skal krangle om hvem som er best og kritisere hverandres løsninger.

Det vi vet er at dette er et alvorlig miljøproblem som vil ramme alle uansett hvilken partibok en vifter med, ville det ikke da være greit å bli enige om at dette holder vi utenom partiprogrammer og valgløfter og enes om at dette er et så alvorlig problem at vi setter ned en bred tverrpolitisk komite som skal sammarbeide om løsninger uavhengig av partiprogramm og at det blir den til enhver tid sittende regerings oppgave å iverksette de tiltak som denne kommite finner mest hennsiktmessig.

Her har jo politikerne en gyllen mulighet til å vise at de kan mer enn å krangle seg mellom,men heller samarbeide og vise resultater . :hmm:

7946085[/snapback]

 

 

Det har tydligvis gått deg hus forbi at politikere ikke er interessert i å samarbeide så lenge det ikke er for å holde FrP unna makta. De krangler om alt og ingenting, de gjenomfører sjelden det de lover under valgkampen, men hiver seg på populistiske bølger for å samle stemmer. Dette er helt vanlig - har vært slik så lenge jeg kan huske.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Poster bare denne videoen her for de som vil høre hva oposisjonen til co2 hysteriet argumenterer med.

 

Med et navn som The great global warming swindle var jeg sinnsykt skeptisk til videoen før jeg så den, men jeg ga den en sjanse. Må si jeg likte den bedre enn Al Gore sin film. De tar faktisk og diskuterer ett av de viktigste argumentene til Gore.

 

Filmen er ny og ble sendt på Channel 4 i England for et par dager siden.

 

Anbefales!

Endret av stiiig
Lenke til kommentar
Poster bare denne videoen her for de som vil høre hva oposisjonen til co2 hysteriet argumenterer med.

 

Med et navn som The great global warming swindle var jeg sinnsykt skeptisk til videoen før jeg så den, men jeg ga den en sjanse. Må si jeg likte den bedre enn Al Gore sin film. De tar faktisk og diskuterer ett av de viktigste argumentene til Gore.

 

Filmen er ny og ble sendt på Channel 4 i England for et par dager siden.

 

Anbefales!

8141906[/snapback]

 

Om folk er så veldig interessert i dette temaet, så foreslår jeg at de tar et dykk i artikler som er publisert om temaet. Der forskere som faktisk har greie på det sier sitt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...