Gå til innhold

Zalman viftestyring || Spørsmål


MyLittlePony

Anbefalte innlegg

Zalman Viftestyrer Bilde

 

Her er spørsmålet mitt:

Planen er og koble CPU vifta, og 3 andre 120mm vifter til den der. Også kobla neonlys i pcen til de to bryterne. Er dette mulig?

 

Og koble neonlysene til bryterne vil ikke bli noe probs. Men da jeg kjøpte 120mm viter sist gang (ett år siden) følgte det ikke med sånn liten kontakt. Er det standar at disse følger med nå?

 

Jeg hører hele tiden at folk styrer siden 120mm vifter, men jeg skjønner ikke hvordan.

 

Kan noen forklare meg dette ?

 

Takker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du kjøpt disse 120mm viftene? Hvis du har det, er det 3-pins kontakt på de, evt. følger det med et slikt adapter?

 

Det er vel vanlig at det er 3-pins kontakter, men det kan variere fra vifte til vifte.

Hvis du ikke har 3-pins kontakter på viftene, så bør du kjøpe slike adaptere jeg linket til ovenfor.

 

På Zalman viftestyringen står dette: Viftene må gi fra seg turtallssignal for at LEDene skal virke.

 

Dvs. at på viftene, må det være 3 ledninger (den gule leser RPM). Har du ikke det, vil ikke lysene foran virke. (Gjør igrunn ingenting).

 

Viftestyringen styrer strømmen som gis til viftene. Ved 6V kjører viften på halvparten av maksimal hastighet (Som er ved 12V).

Forstod ikke helt det siste spørsmålet ditt, så dette var det jeg kom på :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...