Gå til innhold

[løst]Hvorfor går det så træægt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er blitt ganske normalt med tidene at dette forumet henger og er tregt en gang i mellom ja. Mitt råd er at du bør bli vant med det. Problemene er blitt lovet fikset og prøvd å få fikset mange ganger før, men det hjelper visst ikke mye. Så inntil teknikerne finner en fungerende løsning på problemet får du rett og slett bli vant med at slik er det nå en gang i blant.

Lenke til kommentar

Vi har i den senere tid vært klar over at forumets database begynner å nærme seg en kritisk størrelse. Det vil si at den såpass stor at dagens databasetjener begynner å få problemer med den. Vi har derfor startet jobben med å finne en ny arvtaker som kan overta den jobben.

For de teknisk interreserte kan jeg nevne at databasestørrelsen nærmer seg fort 8GB, dagens databasetjener har like mye minne som det. Så vi vil derfor oppgradere til en databasetjener med betraktelig mer minne, spesifikasjoner og annet interresant rundt den vil komme når vi har det tilgjengelig. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Av rein nysgjerrighet: Hva slags specs er det på den nye maskina?

7894991[/snapback]

2 servere som hver har 4 dualcore CPUer og 16GB minne, grovt regnet >100% mer kapasitet enn hva vi har i dag.

1 til forumets database og en til selve webserveren.

Dagens 2 forumservere har 2 CPUer o "bare" 8GB minne.

Kommer nok mer info om det etterhvert og ;)

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Jeg har også vært plaget av mye venting på sidene, og noen ganger blir jeg fortalt at serveren er for opptatt til å betjene selveste VIP'en skag1!

Men hadde vært morsomt med en liten artikkel på HW.no med bilder o.l. når det nye leketøyet deres er i hus :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...