Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skade på tannkjøttet ved snusing

Gjest Gjest_Snusern_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Snusern_*

Hei!

Jeg er en 18 år gammel gutt som har snust en stund nå. Jeg startet først med bleier, men gikk senere over til løs. Jeg har ikke merket noen som helst skade på tannkjøtt eller tenner før for ca 5 dager siden. Det hadde oppstått et lite sår der tannkjøttet treffer fortanna, og det trakk seg litt tilbake. Det blør ikke, det er ikke betent, det svir ikke.

Det jeg lurte på er om slike sår eller små "tilbaketrekninger" leges av seg selv hvis jeg lar vær å snuse noen dager? Eller eventuelt har den på siden? Noen som har erfaring med dette? Jeg vet godt skadeomfanget ved snus, og jeg ønsker ikke at dette skal bli en post hvor folk sier "Du kan bare skylde deg selv". Det vet jeg fordømt godt jeg kan, men jeg vil bare vite om noen andre har vært borti det samme, og om det kan leges.

Takk for seriøse og hjelpende svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snuser selv, og har også fått samme type sår, når jeg har snust mye.. Såret gror nok, men hos meg har tannkjøtt-grensa krøpet lenger og lenger opp. Sakte men sikkert. Jeg har alltid snusa på sidene, så jeg har groper på begge sider, mens i midten er det normalt, og strengen er der.

Det er mulig at tankjøttet gror bittelitt om man slutter, eller tar pauser, men tror nok det som er etsa bort er og blir borte....

(rotete svar men...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...