Gå til innhold

Dell Latitude D420

aasheims

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal kjøpe en ny bærbar, har tidligere hatt en:

Fujitsu Siemens Amilo D1840 15.4" WXGA P4 2.8 GHz,768MB

Overnevnte har for så vidt gjort en bra jobb, men batterilevetiden er elendig og viften er et kapittel for seg selv. Jeg trenger nå en maskin som er mer bærbar og samtidig kan kjøre tunge kartprogrammer (som jeg kunne på min tidligere FS Amilio), og prisklassen bør ligge rundt 16-17 tusen. Et alternativ jeg har sett meg ut er:

Dell Latitude D420

Intel® Core™ Duo U2500 (1,2 GHz) m/12,1-t. WXGA-LCD m/UPEK® fingeravtrykksleser, 1,5 GB DDR2 SDRAM (1 x 1GB + 512 MB integrert)

Noen som har noen erfaringer med denne, eller eventuelt andre anbefalinger? Kanskje Acer TravelMate 8215WLMi?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D420 er en knøttliten maskin med utrolig lav vekt, for å oppnå dette har man naturligvis måttet ofre noe i form av ytelse. Jeg vet ikke hvor tungt dette kartprogrammet ditt er, men U-serien av Core Duo-prosessorer er en serie prosessorer der ytelsen er sterkt begrenset for å minimere strømforbruk og varmeutvikling, som jeg tipper ikke vil arbeide akkurat raskt i denne sammenhengen. Om det er essensielt å ha en ultraportabel burde du kanskje vurdere en litt større (for eksempel dell XPS M1210) med normal prosessor?

Edit - Acer 8215 er jo i en kollosalt annen ytelsesklasse enn D420, denne bør ikke ha noen problemer med å yte som du behøver. Denne er jo i motsetning en 15,4", så du bør kanskje definere litt mer hva du er ute etter?

Edit 2 - når du er helt oppe i 16-17k klassen bør du så absolutt ta en titt på Lenovo thinkpad T60...

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Det er en 14” jeg tror jeg har behov for så da kan jeg egentlig utelukke både D420 og Acer 8215. Men en ThinkPad T60 virket ikke så særlig dum selv om den kanskje såg ut som det utseendemessig...

Men før jeg bestemmer meg, er det andre alternativer i samme klasse som T60 som det er verdt å ta en titt på (gjerne noe billigere)?

Lenke til kommentar

finnes ikke noe bedre maskin enn t60, jobber daglig med bærbare maskiner og det var ikke noen tvil da jeg skulle ha nye maskiner, kjøpte en t60 til privat/dama, og en x60 til jobb da jeg reiser mye.

Mulig du finner noen med mere kraft til samme prisen som en t60, men du finner ingen med samme kvaliteten, samme deilige tastatur, eller samme batteritiden. Og rescue and recovery softwaren som er med er "priceless" :)

Har selv med t5600, 2gb ram, 80gb disk og 14" med 1400x 1050

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å gå for denne

ThinkPad T60 14" SXGA+, ATI X1400,Core 2 Duo T5600,1 GB,80GB,DVD±RW,WLAN/BT,XPP

fra komplett.no.

Men hvordan er det med viftestøy? Kan den fint brukes i forelesningssaler uten sjenanse for mine med studenter?

Lenke til kommentar

vet ikke hva tilfellet er med T60, men ingen annen nyere thinkpad jeg har vært borti har laget lyder som er hørbare på mer enn ett par meters hold, har blant annet vært borti en T42 som jeg ikke ville hatt problemer med å bruke på forelesninger.

Sjekk gjerne prisen på komplett.no mot prisen på www.ibmshop.no.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å gå for denne

ThinkPad T60 14" SXGA+, ATI X1400,Core 2 Duo T5600,1 GB,80GB,DVD±RW,WLAN/BT,XPP

fra komplett.no.

Men hvordan er det med viftestøy? Kan den fint brukes i forelesningssaler uten sjenanse for mine med studenter?

7761251[/snapback]

Har denne, bare med 2gb minne, ikke noe særlig viftestøy, mitt intrykk er at det meste av bærbare med core 2 duo er ganske stille av seg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...