SirHartge Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Fint du fikk fiksa det da:) Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 jeg ville skifta verksted... skulle ha flere tusen for en jobb de kunne gjort lett uten å skifte deler engang. tviler på at de tar ekstra for sølet. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 3. desember 2002 Del Skrevet 3. desember 2002 Av egen erfaring kan jeg si det er mange måter å få varme i bilen, men det skal vi ikke snakke høyt om Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 BTW når dette temaet først er oppe, veit noen her hvordan man kommer til kupevifta på BMW e30 på lettest mulig måte? Vifta mi har begynt å skrike no helt for jævlig til tider, ganske irriterende... Må vel kanskje skiftes, eller i det minste overhales, og jeg har ikke lyst til å betale et verksted tusenvis av kroner... Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Quote: Den 2002-11-28 23:16, skrev SirHartge:Å skifte varmeregister er ikke noe problem. Har gjort det på en bil. Om det er tett, så kjør gjennom radiator rens, det funker fett. Men hvis vifta ikke starter? Så er det ikke varmeregisteret som er gåent. Vel, det kommer helt an på hvilken bil vi snakker om. Det er store individuelle forskjeller selv innenfor samme bilmerke. En Opel Ascona/Manta B 0.50 timer, Opel Kadett E og Opel Ascona C tar f.eks. 0.80 timer, Opel Omega A 2.00 timer, Opel Rekord E 4.00 timer så her er det mange feller å gå i :smile: Varmeapparatregisteret er radiatoren til varmeapparatet, og er ingent elektrisk drevet del. Hvis det eventuelt er motstanden som er gå'en så virker vifta uansett på full fart siden da går spenningen utenom motstanden. Sannsynligvis så er det viftemotoren eller bryteren eller event. ledninger på veien. Noe så enkelt som en sikring kan det også være. Detter er jo det første en sjekker så det har han sikkert også gjordt. Edit : Etter å ha lest alle innleggene ser jeg at han har fått fikset problemet.... :smile: [ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-12-04 17:13 ] Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Den 2002-12-04 17:09, skrev JarleW: Quote: Varmeapparatregisteret er radiatoren til varmeapparatet, og er ingent elektrisk drevet del.Hvis det eventuelt er motstanden som er gå'en så virker vifta uansett på full fart siden da går spenningen utenom motstanden. Sannsynligvis så er det viftemotoren eller bryteren eller event. ledninger på veien. Er fullstendig klar over det. Jeg skifta motstanden + fikk overhalt børstene på viftemotoren Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 Heh, varmen gikk til meg også sist fredag. Kjørte fra Trondheim til Namsos (litt under 3 timer) i litt under 0 grader. Det var en opplevelse jeg kunne vært for uten. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-07 13:44, skrev Darth Kjell:Heh, varmen gikk til meg også sist fredag. Kjørte fra Trondheim til Namsos (litt under 3 timer) i litt under 0 grader. Det var en opplevelse jeg kunne vært for uten. hehe. Men du har jo litt varme så lenge motoren er varm. Kommer _litt_ varme fra motoren. Men det er enda kaldt. Jeg kjørte min bil hjem en gang for å skifte motstanden i vifta + børstene. Kjørte 2 timer i snøvær. Det dugga og rima på ruta:( Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 for det første: Ryker noe på bilen min setter jeg den på verksted (garanti er en fin ting) men når jeg hadde en "gammel" bil klarte jeg å svi generatoen og ett par dager senere kjørte jeg ca en mil i "heavy" snøvær, med park lys, uten vifte (bryteren tok kvelden med generatoren) og uten vindus viskere. Hadde akkurat nok strøm (og varme i blodet) til jeg kom utafor verksted porten, da var det slutt (på stømmen). kosta meg 1520kr for ny generator + arbeid (tok 5 timer, men jeg hadde fått en pris jeg :smile: ) Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 9. desember 2002 Del Skrevet 9. desember 2002 Quote: Den 2002-12-09 13:16, skrev PIIIpower:for det første: Ryker noe på bilen min setter jeg den på verksted (garanti er en fin ting)men når jeg hadde en "gammel" bil klarte jeg å svi generatoen og ett par dager senere kjørte jeg ca en mil i "heavy" snøvær, med park lys, uten vifte (bryteren tok kvelden med generatoren) og uten vindus viskere. Hadde akkurat nok strøm (og varme i blodet) til jeg kom utafor verksted porten, da var det slutt (på stømmen). kosta meg 1520kr for ny generator + arbeid (tok 5 timer, men jeg hadde fått en pris jeg :smile: ) Garanti er fint. Derfor skal min neste bil være ny (håper jeg). Er lei av gamle biler. Men er stundent så jeg får klare meg med råne golf:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå