Gå til innhold

Hindre programmer i å starte ved pålogging

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ser for meg dette spørsmålet er stilt før, men jeg klarer ikke å finne ut hva jeg skal søke etter.

I den lille "taskbar"en nederst til høyre kjører det en god del programmer hele tiden, blant annet Messenger, DEAMON tools, et ikon som kaller seg "Ikke tilkoblet" (tror det har noe med Nokia å gjøre), QuickTime, Windows sikkerhetsvarsler og Nokia PC Suite. Ingen av disse programmene har noen nytteverdi for meg, så jeg vil gjerne hindre dem i å starte ved pålogging.

Det er lenge siden sist jeg har vært i Windows, men husket noe sånt som Start -> Kjør -> "msconfig". Der finner jeg merkelig nok nesten bare Microsoft-programmer, så jeg ser for meg det er et annet sted jeg må fikse problemet :hmm:

Noen som har peiling på dette? Tipper mange gjør dette hver eneste dag, men jeg kan bare ikke huske hva man skal gjøre!

Takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis de ligger i mappen "oppstart" på startmenyen, kan du slette de fra den mappa..

Ellers kan du gå inn i egenskapene for hvert program for å velge om de skal starte automatisk ved oppstart.

Ellers finnes det noen programmer som kan hjelpe med styringen av oppstarten.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Messenger hindres automatisk oppstart med: Verktøy > Alternativer > Generelt > Ta vekk haken: Kjør windows messenger automatisk når jeg logger på.

Daemon tools: Høyreklikk på ikonet på startlinjen > Options >Autostart.

Tilnermet måte finnes sikkert for Nokia PC Suite.

Quick Time: Start > kjør > msconfig > oppstart > qttask

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...