Gå til innhold

Blitz til canon 400D

Anbefalte innlegg

Hva anbefaler dere av forskjellige blitzer? Jeg tar mye snowboard bilder, og har derfor brukt for å kunne ha blitzen på avstand. Har ikke stor peiling på utstyr, men anbefaler dere avtrykker eller automatisk? Ved automatisk mener jeg at blitzen går av samtidig som jeg knipser bildet. Hva anbefales og til hvilken pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva anbefaler dere av forskjellige blitzer? Jeg tar mye snowboard bilder, og har derfor brukt for å kunne ha blitzen på avstand. Har ikke stor peiling på utstyr, men anbefaler dere avtrykker eller automatisk? Ved automatisk mener jeg at blitzen går av samtidig som jeg knipser bildet. Hva anbefales og til hvilken pris?

7758556[/snapback]

ingen svar ?

Lenke til kommentar

Du har vel egentlig tre alternativer.

Canon SpeedLite EX430

Canon SpeedLite EX580

Sigma Super 500 eller hva den heter.

Hvor kraftig blits du trenger kommer jo ann på hvor langt unna du har tenkt til å ha den blitsen da. Har du tenkt til å ha den på kamera? Skal den utløse noen andre blitser?

Lenke til kommentar
Tenkte eksternt. takk for svar. Skal sjekke ut disse! :) Men hvordan er det med utløser? Burde denne være koblet til kamera? Eller med egen ekstern utløser? Burde denne være trådløs?

7779723[/snapback]

Bruker selv Sigma sin ef-500 super og er kjempefornøyd med denne. Gir deg alle muligheter du kan trenge til litt "amatør" bruk ihvertfall. Denne kan du få på avstand ved hjelp av trådløs sender og mottaker eller evt med kabel (kun 60cm såvidt jeg har skjønt..) Har også en modus så den går av når den innebygde blitzen på kameraet ditt går av.. Er kjempefornøyd, knall blitz i forhold til pris ihvertfall..

-totto

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...