Gå til innhold

Hjelp til valg av LCD TV

ride-x

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Full-HD fra Samsung til 20k

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325560

Faktaen om at LCD kun er bedre i de mindre størrelsene (pga. ingen plasmaskjermer i disse størrelsene) er en utvannet myte.

LCD-teknologiens utvikling har gått raskere enn plasma-teknologiens. LCD har høyere lysstyrke og er av den grunn bedre enn plasma til bruk i opplyste rom. Denne lysstyrken kan enkelt reduseres og gjør LCD-skjermene relativt gode i mørke rom også.

Plasma-skjermer har lenge vært overlegen til bruk i mørke rom, da de ikke trenger (og kan ha) like kraftig lysstyrke. På dette området er de nok noe foran LCD fremdeles, men pr. nå langt fra nok til at det kan veie opp for alle fordelene LCD-teknologi gir.

Jeg ville kjøpt en LCD-TV i dag om jeg ikke hadde hatt planer om å bruke TV'en primært i et mørkt rom.

Den nevnte Samsung-TV'en gir deg ekstremt mye for pengene.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Full-HD fra Samsung til 20k

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325560

Faktaen om at LCD kun er bedre i de mindre størrelsene (pga. ingen plasmaskjermer i disse størrelsene) er en utvannet myte.

LCD-teknologiens utvikling har gått raskere enn plasma-teknologiens. LCD har høyere lysstyrke og er av den grunn bedre enn plasma til bruk i opplyste rom. Denne lysstyrken kan enkelt reduseres og gjør LCD-skjermene relativt gode i mørke rom også. 

Plasma-skjermer har lenge vært overlegen til bruk i mørke rom, da de ikke trenger (og kan ha) like kraftig lysstyrke. På dette området er de nok noe foran LCD fremdeles, men pr. nå langt fra nok til at det kan veie opp for alle fordelene LCD-teknologi gir.

Jeg ville kjøpt en LCD-TV i dag om jeg ikke hadde hatt planer om å bruke TV'en i et mørkt rom.

Den nevnte Samsung-TV'en gir deg ekstremt mye for pengene.

7759326[/snapback]

Hmm, det så jo slettes ikke værst ut:)

takk for hjelpa

Lenke til kommentar
vil bare nevne at jeg la inn en betydelig rettelse

Jeg ville kjøpt en LCD-TV i dag om jeg ikke hadde hatt planer om å bruke TV'en primært i et mørkt rom.

7760138[/snapback]

Bruken kommer til å variere litt. noen ganger i lyst, andre i mørkt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...