Gå til innhold

Escape "mysql_real_escape_string" 3ord

Anbefalte innlegg

Hei

Driver å koder litt php og mysql om dagen. Lest litt om mysql injections nå i det siste, og syntes dette var en morsom måte å få unødig tilgang. Uansett, viser seg at webhosten jeg bruker kjører php 5.2. Og ettersom jeg har forstått så er "mysql_real_escape_string" enablet som default ved spørringer mot databasen?

Ihvertfall, hvordan kan jeg skru av denne ved en enkelt spørring? Jobber med et litet script der det kunne vært greit å hatt tilgang til å skrive direkte sql spørringer istedet for å gjøre det i phpmyadmin.

Så, hvordan får jeg kjørt en mysql_query der "mysql_real_escape_string" IKKE fungerer. Altså, den setter ikke \ forran ' ?

EDIT: Agh, f ta den 3ords regelen i tittelen da.... uffameg...

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du blander med "magic_quotes" nå. Det er den som setter inn "\", mens mysql_real_escape_string sikrer variabler når du kjøre de som parametere i funksjonen.

For å få fjerne "\", bare kjøre "stripsslashes" med variabelen som parameter. :)

Lenke til kommentar
mysql_real_escape_string() calls MySQL's library function mysql_real_escape_string, which prepends backslashes to the following characters: \x00, \n, \r, \, ', " and \x1a.

og magic_quotes gjør det samme mht " og '. Men det er lurest å bruke mysql_real_escape_string() når man jobber med databaser.

Så du kan bruker stripslashes() for å få de vekk igjen, men gjør ikke dette sånn at sciptet blir usikkert?

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
Så du kan bruker stripslashes() for å få de vekk igjen, men gjør ikke dette sånn at sciptet blir usikkert?

Jo, men tenkte å gjøre slik at på admin delen av scriptet så kan man skrive kommandoer direkte i sql slik at man slipper å gjøre større endringer i tabeller manuelt ved å klikke på hver eneste oppføring og endre ;)

Alla løsningen i phpmyadmin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...