kakt_us Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Hei, jeg har noe en pc med 6HD`er i, jeg får ikke plass til flere, men det jeg sliter mest med er, det blir alt for varmt. Noen som har noen gode tips til skikkelig, fint, og luftig kabinett? Helst passe stillegående, og ikke alt for dyrt.. Endret 20. januar 2007 av kakt_us Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Cooler Master Stacker er et meget godt kabinett som er stort og kjølig. LINK Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Cooler Master Stacker er et meget godt kabinett som er stort og kjølig. LINK 7758144[/snapback] Men særlig stille er det ikke. Dog blir det automatisk endel bråk om man skal ha 6 disker... AtW Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Cooler Master Stacker er et meget godt kabinett som er stort og kjølig. LINK 7758144[/snapback] Men særlig stille er det ikke. Dog blir det automatisk endel bråk om man skal ha 6 disker... AtW 7758155[/snapback] akkurat, når du har 6 disker kreves det en del mer kjøling som fører til mer bråk. Hvis noen vifter som står i kabinettet bråker så er det jo bare å bytte de til noe stillere. Tenkte på det kabinettet der fordi det har god plass og er kjølig. Endret 19. januar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Cooler Master Stacker er et meget godt kabinett som er stort og kjølig. LINK 7758144[/snapback] Men særlig stille er det ikke. Dog blir det automatisk endel bråk om man skal ha 6 disker... AtW 7758155[/snapback] akkurat, når du har 6 disker kreves det en del mer kjøling som fører til mer bråk. Hvis noen vifter som står i kabinettet bråker så er det jo bare å bytte de til noe stillere. 7758197[/snapback] Stacker har ganske bra vifter (lydmessig) (med unntak av at de ikke har 3-pins-kobling), men selve kabinettet har veldig mye perforeringer, og tynn aluminium, så det slipper ut endel støy. AtW Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Stacker har ganske bra vifter (lydmessig) (med unntak av at de ikke har 3-pins-kobling), men selve kabinettet har veldig mye perforeringer, og tynn aluminium, så det slipper ut endel støy. AtW 7758206[/snapback] Er det ikke laget av stål da? Kan hende sidepanelene er i aluminium, men jeg mener å ha lest at det er av stål. Endret 19. januar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Stacker har ganske bra vifter (lydmessig) (med unntak av at de ikke har 3-pins-kobling), men selve kabinettet har veldig mye perforeringer, og tynn aluminium, så det slipper ut endel støy. AtW 7758206[/snapback] Er det ikke laget av stål da? Kan hende sidepanelene er i aluminium, men jeg mener å ha lest at det er av stål. 7758216[/snapback] Selve rammen er nok av stål ja, men ting slippes jo i stor grad ut hjemmon platene og perforeringen og hull. AtW Lenke til kommentar
noehetje Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 antec perfomanse : dette kabinettet kjøpte jeg like før jul. et veldig godt luftet kabinett, rimelig stille, en kan etterhvert bytte ut originalviftene med mer stillegående . original viftene er ikke noen bråkebøtter akkurat da, men kunne godt ha vært bedre. hos meg har jeg to disker, som ligger fint rett under eller på 30 grader. de er heller ikke akkurat nye om det skulle ha noe å si for temp utvikling. har veldig fine kassetter til og montere diskene i med viberasjonsdempende oppheng. ja se selv. billig kabinett i forhold til hva en får. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 orginale stacker har mye potensial ihvertfall. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 antec perfomanse : dette kabinettet kjøpte jeg like før jul. et veldig godt luftet kabinett, rimelig stille, en kan etterhvert bytte ut originalviftene med mer stillegående . original viftene er ikke noen bråkebøtter akkurat da, men kunne godt ha vært bedre. hos meg har jeg to disker, som ligger fint rett under eller på 30 grader. de er heller ikke akkurat nye om det skulle ha noe å si for temp utvikling. har veldig fine kassetter til og montere diskene i med viberasjonsdempende oppheng. ja se selv. billig kabinett i forhold til hva en får. 7758533[/snapback] P180 er et veldig bra kabinett, men er det egnet for så mange disker som 6? Det er vel bare plass til 3(?) i det lave kammeret, og kabinettet er best egnet til å ha disker der. AtW Lenke til kommentar
kakt_us Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 hei, og takker for noen svar, det som er at jeg har 6disker inni nå, men utviding kommer etter vært, har 2 disker til som gjerne skulle inn.. Kansje vannkjøling burde være tingen? Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 vannkjøling på harddisk? O.o Lenke til kommentar
kakt_us Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg har ikke hørt om dette før, men kansje det finnes Men flere tips til kabinett kansje? Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg har ikke hørt om dette før, men kansje det finnes Men flere tips til kabinett kansje? 7758874[/snapback] Finnes nok det ja Men blir fort mye penger vis du skal ha det på 6 disker. Kjøp et Stacker 810 og monter diskene i O-ringer med 120mm vifter forran Lenke til kommentar
kakt_us Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 da lærte jeg noe nytt idag også Men tilbake til problemet at mine HD`er blir for varm.. Noen flere annbefalinger til kabinett? Lenke til kommentar
noehetje Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 antec perfomanse : dette kabinettet kjøpte jeg like før jul. et veldig godt luftet kabinett, rimelig stille, en kan etterhvert bytte ut originalviftene med mer stillegående . original viftene er ikke noen bråkebøtter akkurat da, men kunne godt ha vært bedre. hos meg har jeg to disker, som ligger fint rett under eller på 30 grader. de er heller ikke akkurat nye om det skulle ha noe å si for temp utvikling. har veldig fine kassetter til og montere diskene i med viberasjonsdempende oppheng. ja se selv. billig kabinett i forhold til hva en får. 7758533[/snapback] P180 er et veldig bra kabinett, men er det egnet for så mange disker som 6? Det er vel bare plass til 3(?) i det lave kammeret, og kabinettet er best egnet til å ha disker der. AtW 7758588[/snapback] plass til 8 eller 10 disker jeg .. med vifter som kjøler på diskene... diskene står i kassetter med viberasjons dempere Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 plass til 8 eller 10 disker jeg .. med vifter som kjøler på diskene... diskene står i kassetter med viberasjons dempere 7758975[/snapback] Hvor? Om jeg ikke husker feil er det plass til 3 i det nedre kammeret, så er det en holder i bunnen av det øvre kammeret, regner du med plasser i 5.25-delen da? AtW Lenke til kommentar
noehetje Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) plass til 8 eller 10 disker jeg .. med vifter som kjøler på diskene... diskene står i kassetter med viberasjons dempere 7758975[/snapback] Hvor? Om jeg ikke husker feil er det plass til 3 i det nedre kammeret, så er det en holder i bunnen av det øvre kammeret, regner du med plasser i 5.25-delen da? AtW 7758997[/snapback] jeg har jo dette kabinettet stående her. .. to kassetter.,.. et i bunnen .... og et mitt i omtrent... plass til 4 i hver kassett. eller 3 hehe... vel jeg har hvertfall plass til 4 i den ene.. rart om det bare var til tre i dan andre kassetten... følg linken til antec sine sider .. så er det til og med videoanimert hvordan kabinettet er oppbygd om jeg nå ikke må inn og sjekke da.. hehe..... men to kassetter er det hvertfall.. og to står i den ene , med plass til mer Endret 19. januar 2007 av noehetje Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 plass til 8 eller 10 disker jeg .. med vifter som kjøler på diskene... diskene står i kassetter med viberasjons dempere 7758975[/snapback] Hvor? Om jeg ikke husker feil er det plass til 3 i det nedre kammeret, så er det en holder i bunnen av det øvre kammeret, regner du med plasser i 5.25-delen da? AtW 7758997[/snapback] jeg har jo dette kabinettet stående her. .. to kassetter.,.. et i bunnen .... og et mitt i omtrent... plass til 4 i hver kassett. eller 3 hehe... vel jeg har hvertfall plass til 4 i den ene.. rart om det bare var til tre i dan andre kassetten... følg linken til antec sine sider .. så er det til og med videoanimert hvordan kabinettet er oppbygd om jeg nå ikke må inn og sjekke da.. hehe..... men to kassetter er det hvertfall.. og to står i den ene , med plass til mer 7759017[/snapback] Men sitter ikke harddiskene tversover i det nederste delen? Har kabinettet selv, men orker ikke å drive å grave inne i det nå AtW Lenke til kommentar
noehetje Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 plass til 8 eller 10 disker jeg .. med vifter som kjøler på diskene... diskene står i kassetter med viberasjons dempere 7758975[/snapback] Hvor? Om jeg ikke husker feil er det plass til 3 i det nedre kammeret, så er det en holder i bunnen av det øvre kammeret, regner du med plasser i 5.25-delen da? AtW 7758997[/snapback] jeg har jo dette kabinettet stående her. .. to kassetter.,.. et i bunnen .... og et mitt i omtrent... plass til 4 i hver kassett. eller 3 hehe... vel jeg har hvertfall plass til 4 i den ene.. rart om det bare var til tre i dan andre kassetten... følg linken til antec sine sider .. så er det til og med videoanimert hvordan kabinettet er oppbygd om jeg nå ikke må inn og sjekke da.. hehe..... men to kassetter er det hvertfall.. og to står i den ene , med plass til mer 7759017[/snapback] Men sitter ikke harddiskene tversover i det nederste delen? Har kabinettet selv, men orker ikke å drive å grave inne i det nå AtW 7759046[/snapback] nja.. ikke på tvers nei, sitter med tilkoblingene vendt bak, i nederste delen og en kassett nederst i øvre delen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå