Gå til innhold

Hardware.nos julekalender


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-12-01 21:27, skrev win_xp:

Quote:


Den 2002-12-01 20:50, skrev Hurley:

Jeg setter på en Sony 17" CRT, og synes den begynner å bli veldig liten. Hjelper vel ikke med en 17" LCD da?

Dog en svart skjerm hadde vært hyggelig.


 

En 15" Lcd tilsvarer jo nesten 17" Crt så hvorfor skulle ikke 17" Lcd tilsvare nærmere 19" Crt ?

 

 

Den gjør det. En Dell 17" LCD skjerm er under en cm mindre enn en annen 19" CRT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Xelo har jeg aldri hørt om før... Vet ikke om jeg ville turt å bestille denne skjermen uten noen referanser. Oppdateringshastighet < 25 ms er innenfor det akseptable tror jeg, men i typiske FPS spill kan det muligens bli litt for dårlig.

 

Det man absolutt bør sjekke er hvordan skjermen støtter alternative oppløsninger. En god del spill kjører f.eks bare i 1024x768 punkter. En del billige LCD skjermer får elendig bildekvalitet om man ikke holder seg til standard oppløsningen.

 

Dessuten, er ikke 1280x1024 punkter litt lite for en 17" LCD? Man får bærbare PC'er med 15" og 1600x1200 punkter.

Lenke til kommentar

Quote:


SgtPepper skrev (2002-12-01 22:54):

Xelo har jeg aldri hørt om før... Vet ikke om jeg ville turt å bestille denne skjermen uten noen referanser. Oppdateringshastighet < 25 ms er innenfor det akseptable tror jeg, men i typiske FPS spill kan det muligens bli litt for dårlig.


 

Samsung som lager TFT panelet og 25 ms er det raskeste jeg har sett. Min Viewsonic VG181 har 30 ms og det funker helt fint til spill.

 

Quote:


Dessuten, er ikke 1280x1024 punkter litt lite for en 17" LCD? Man får bærbare PC'er med 15" og 1600x1200 punkter.


 

På 17" får en ikke mer enn 1280x1024 på alle skjermene jeg har sett i alle fall. Laptopskjermer er noe helt annet.

 

Har forøvrig bestilt en slik skjerm selv.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-02 00:05, skrev Prog_Kick:

ja,har sett endel acer og aika blant annet 15/17/19"

Disse har jeg ikke vært fornøyd med bildekvaliteten og de har også slitt med ghosting...

var det noe mer du lurte på ?

btw: alle de skjermene som jeg nevtnte har kostet mer enn jeg betalte for min ! :razz:

Sådeså!


 

Vel, Acer og Aika, har jeg ikke sett noen høykvalitets skjermer når det angår ghosting/streaking ifra de i de/det siste året/ne for PC-bruk. Så jeg lurte vel mer spesifikt, om du virkelig har sammenlignet din Hansol H711 med en Samsung 152S/172T eller tilsvarende. Det har jeg, og jeg skjønner at du er fornøyd, men jeg skjønner ikke at det er verdt alle de smilefjesene i signaturen din. For den er ikke SÅ bra. Og i hvert fall ikke når det kommer til fargegjengivelse og responstid. Men Hansol H711 er grei nok for de fleste.

 

Men jeg tror det ikke er mange som lurer på hva for skjerm du har når de spør etter "specs" på maskina :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-12-02 00:10 ]

Lenke til kommentar

har sett 17" samsung LCD også...

Den var ikke det beste jeg har sett, sier ikke at skjermen min er den beste i verden og sånt,sier bare jeg er kjempefornøyd med den med tanke på pris/ytelse :razz:

forresten så slet den samsungen jeg så med ghosting...

husker ikke helt nr på den..men den er ikke gammel...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-01 23:38, skrev pgressum:


Samsung som lager TFT panelet og 25 ms er det raskeste jeg har sett. Min Viewsonic VG181 har 30 ms og det funker helt fint til spill.



 

25 ms er ganske bra da. Men de fleste som vet hva de skal se etter vil nok oppleve ghosting i spill med kjappe bildebevegelser. Hitachi har forøvrig 12 ms stigetid og 4 ms falltid (8 ms gj.snitt) på sine nyere LCD skjermer. Altså 3 ganger raskere enn denne skjermen.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-01 14:21, skrev Tresprit:


Du har merkelige venner....


Hva kan jeg si, den ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder, they don't do it justice. Det er jo faktisk blank akryl utenpå det hvite.



 

vel, på apple sine sider ser den ganske snacksy ut, men når du ser den i virkeligheten.. uhm.. hvit? er dette riktig?

 

er spent på om e.Digital Odyssey 1000 dukker opp. De har kopiert iPod'en ganske mye, men leverer mye mer til en mye lavere pris.. og saken er i stål.. mmm.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-02 01:32, skrev ilex:


er spent på om e.Digital Odyssey 1000 dukker opp. De har kopiert iPod'en ganske mye, men leverer mye mer til en mye lavere pris.. og saken er i stål.. mmm.



 

Tøft... sikler etter ipod'en, og synes nok fortsatt den er tøffere, men dette er jo et glimrende alternativ... vet du noe om hvor den er å få kjøpt ( i norge ), eller er den ikke kommet på markedet enda ?

Lenke til kommentar

Hehe, kabinettet i dag var jo rett og slett elendig.

Tror ikke engang at jeg ville hatt server pcen min inn i den, og det sier sitt.

 

Får håpe det blir bedre i morra, håper på et snaxy gfx kort .. ala 9700pro.

 

For min del kommer julegaven min fra tilbudene herifra :smile:

 

Go Hardware.no :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-02 07:18, skrev Herr_Dude:

Tøft... sikler etter ipod'en, og synes nok fortsatt den er tøffere, men dette er jo et glimrende alternativ... vet du noe om hvor den er å få kjøpt ( i norge ), eller er den ikke kommet på markedet enda ?


 

ta en titt her *link*

 

dukker vel opp i webshoppene etterhvert mot jul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...