Joggster Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Har tenkt på fedora/debian, passer denne softwaren bra til spillserver? eller finnes det bedre valg? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg vil nok si Gentoo siden der kan du enkelt innstallerer server verktøy for mange spill enkelt i forhold til andre distribusjoner, men Gentoo er langt i fra brukervennlig, kansje den vanskeligste linux distroen som vi har i dag. Forutenom Gentoo er det vel samme det hvilken distro man bruker så lenge den egner seg til server bruk. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Debian er også et godt valg. Der slipper du å kompilere hele operativsystemet selv (slik som i Gentoo). Men jeg vet ikke noe om hvor enkelt det er å installere serververktøy i Gentoo siden jeg aldri har prøvd Gentoo. Fedora ville jeg ikke anbefalt som serverdistro. Men du må vel forsikre deg om at det finnes linux utgaver av den programvaren du skal kjøre... Lenke til kommentar
quarkey Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Debian/Slackware syns jeg er 2 bra distroer for server/spillserver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå