StrongBad_ Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Vurderer å kjøpe ny mp3-spiller. Vil ha en med video og regnet med jeg ikke trenger mer enn 30gb. Hvilken av disse to er best? Hos hvilken får jeg mest for pengene? Zen Vision M vs Ipod video Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg vil helt klart si Zen Vision M. Søk litt og se i trådene til Zen Vision M Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Zen er vel best på nesten alt (designet er vel det eneste som er vits i å diskutere hvilken som er best), men hvis du kjøper den risikerer du spørsmål som "hvorfor kjøpte du ikke en ordentlig ipod?". Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Akkurat det har jeg blitt spurt om, ordrett faktisk.. :!: Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Jeg ville valgt Ipod. Selv om Zen Vision M har litt bedre skjerm + litt annet, så velger jeg fremdeles Ipod. Kan ikke helt begrunne hvorfor, føler at Ipod er Lian Li mens Vision M er Chieftec. Lian Li er bra kvalitet, stilrent og praktisk. Chieftec er det samme(i mine øyne), flertallet velger Lian Li. Eneste lille grunn til å velge Zen Vision M som jeg synes er fordi fleste jeg kjenner har Ipod, og kanskje litt deilig å ha noe annet enn dem. Endret 19. januar 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
StrongBad_ Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Ja syns Zen ser helt grei ut jeg, den ligger jo for det meste i lommen når jeg bruker den så. Skulle kanskje vært litt tynnere? Lenke til kommentar
StrongBad_ Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Men hva er de store forskjellene? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=507253&hl= https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=614740&hl= Gode tråder. Kort sagt kan vel iPod vs. Creative Vision:M oppsummeres slik: iPod - Status / merkevare - Litt tynnere enn Vision:M - Design (Smaksak. Personlig synes jeg Vision:M ser meget stilig ut også) - Støtter bare quicktime-formatet for video - Finnes vel mer tilbehør å få kjøpt til iPod Creative Vision:M - Billigere - Mye, mye bedre skjerm, både oppløsningsmessig, antall farger osv - TV-ut - Støtter det meste av video-formater; DivX, Xvid, osv - Mulighet til å formatere en partisjon av spilleren til en flyttbar disk, slik at man kan flytte filer driverløst mellom PC'er. Vet ikke om iPod har mulighet til dette - FM-radio Begge har omtrent lik lydkvalitet. Kort sagt, Vision:M er bedre enn iPod på alle områder bortsett fra tykkelsen, der iPod er et par milimeter tynnere. Endret 19. januar 2007 av Bundy Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Men hva er de store forskjellene? 7757928[/snapback] Meninger og liten forskjell i kvalitet på skjermen til videoavspilling. http://forbruker.no/digital/tester/mp3/article1300805.ece http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=31530 Bundy: I quoten der det står "Mye, mye bedre skjerm" er bare tull. Er en liten forskjell bare. Skulle vel egentlig blitt sagt til "pug", men. Endret 19. januar 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Synes egentlig det som taler mest mot ipod er hypen og at de er så inn i granskauen låst til apples programmer og formater, men vil man være en av sauene i flokken så... Lenke til kommentar
StrongBad_ Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Søren er vanskelig å bestemme seg ass. Ipod har jo itunes og det er jeg jo vant til å bruke fra ipod mini og det funker bra men det med filformatene som må konverteres til ipod virker litt tungvint i forhold til zen vision. Vet dere hvem som er best på batteri? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Vet dere hvem som er best på batteri? 7758110[/snapback] Det er vel Creative Vision M. Varer ihvertfall lenger når du skal se film. Lenke til kommentar
thoters Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Et ulempe med Creative Zen Vision M er at den ikke kan spille Mp4. Programmet som følger med er dessuten ustabilt, og det er heller ikke alle film-filer som lar seg konvertere (overføre til spilleren). For eksempel går det ikke å spille av MP4-filer fra NRK og alt som finnes på internet beregnet for iPod. Da hjelper det lite om skjermen er klar og fin. Jeg har ikke testet iPod, men slik jeg har forstått kan man bruke gratisprogrammet Videora til å konvertere til MP4, slik at filmer kan spilles av på iPod. Mp4-filer er små og samtidig meget god kvalitet. Så i praktisk bruk er vel iPod mer anvendelig. Derfor er nok iPod det beste valget. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 ZenV sin skjerm får også veldig fort riper! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 ZenV sin skjerm får også veldig fort riper! 7781170[/snapback] Du må ikke ta av beskyttelsen da... :!: Lenke til kommentar
Deceiver Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Velg Zen. iPod er meget kjent for å bli ødelagt helt uten videre. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 thoters: Hvis man aldri er borti MP4 er det ikke vits og kjøpe en mp3 spiller som takler dette og 1 format til (sånn ca). Det finnes sikkert et program som konverterer MP4 til et av de mange formatene Vision:M støtter... Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Ser ikke helt hva som er problemet med at Zen ikke har Mp4 støtte.. Jeg bruker det hvert fall ikke.. Ser ikke helt hva som er poenget med å bruke det heller.. All musikk som lastes ned er MP3 uansett, så å endre formatet kan ikke bedre den nokså labre lydkvaliteten den alt har.. Sånn er det å laste ned musikk.. Nesten alt er sånn "halv-bra" MP3 filer.. Ingen som gidder å legge ut svære wav(e) filer.. Dermed må du nøye deg med laber lydkvalitet.. Og det kan ikke endres på, om du så konverterer til Mp4 eller ikke.. Skal du først rippe fra en CD, så tar du heller å ripper dem uten å endre på lyd filene.. Altså konverterer over til standard wav(e) format.. Bedre lydkvalitet kan du jo ikke ha.. Jeg vet ikke om Mp4 kanskje har samme lydkvalitet som Mp3, og samtidig mindre fysisk størrelse eller noe.. Så kanskje det ville derfor vært bedre med Mp4 filer.. Hvis ikke det er tilfelle.. Så er jo Mp4 bare tull.. Jeg bruker selv kun best mulig format, så langt som det kan gjøres.. Altså ripper med standard wav(e).. Og mp3 filer gidder jeg ikke å endre på, i og med at jeg ikke kan forbedre kvaliteten uansett.. Ender bare med dobbelt så store filer.. Ellers gjør jeg dem om til wv filer, altså WavePack filer.. Fordi jeg liker wav(e) fremfor mp3.. Og da har jeg samme kvalitet og fysisk størrelse på filene.. Bare i wav(e) format.. Jeg selv vill gått for Zen, fordi iPod er noe som alle har.. Og lydkvaliteten på iPod syntes jeg er dårligere.. Hvis du har et skikkelig kvalitets headsett/propper som du benytter deg av.. Og ikke det som følger med standard.. Hvis mindre du ikke har noe som helst behov for mer enn 30GB.. Så er nok Zen helt klart det beste alternative.. Rimeligere og bedre, etter min mening hvert fall.. Eneste grunnen til å velge iPod, måtte være fordi du på død og liv trenger mer plass enn hva Zen gir muligheten for.. Altså en iPod 80GB eller noe.. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Man får jo Zen med 60GB også, så da ser jeg ikke problemmet i valget... Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Man får jo Zen med 60GB også, så da ser jeg ikke problemmet i valget... 7789187[/snapback] Nettopp.. Derfor på pekte jeg mer eller mindre at jeg kun hadde gått for iPod hvis man på død og liv trenger 80GB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå