Halvsame Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Hvor varmt kan Northbridge'n bli før man bør begynne å bekymre seg/starte kabinettviftene? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Du tenker sikkert på temperatur (ikke varme. Varme er energi, Joule) Tipper NB'en tåler ca 50-60C før den begynner å bli ustabil. Sjekk resultater fra andre som har overklokket samme NB og se hvilken kjøling de har brukt på NB'en ved veldig høye FSB-verdier. PS. noen som vet hvilken spenning NB'en bruker? Den samme som minnet? eller 3,3v? eller ? Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 28. november 2002 Forfatter Del Skrevet 28. november 2002 Hvis jeg husker fysikktimene rett, så er vel varme snarere energioverføring, men det var vel egentlig ikke poenget her. Men takk for svaret. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 17:17, skrev Jvla Halvsame:Hvis jeg husker fysikktimene rett, så er vel varme snarere energioverføring Energioverføring kalles vel egentlig varmetransport... Ordbruken sier at man må tilføre x Joule varme for å varme opp en viss mende vann fra 0 til 100C og at det trengs y joule varme for å fordampe samme mengden vann. (Spesifikk fordampningsvarme osv) Energi, varme (Joule) Energioverføring, varmetransport (Joule/sekund = Watt) Men du har rett, nå sporer tråden av.. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 28. november 2002 Forfatter Del Skrevet 28. november 2002 Quote: Energioverføring kalles vel egentlig varmetransport [kverulering] Nja, energioverføring er ikke nødvendigvis varmetransport. Tenk på bevegelsesenergi.. [/kverulering] Quote: Men du har rett, nå sporer tråden av.. Kan si meg enig der :smile: . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå