AlternB Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Nok et banalt spørsmål fra min side. Hva burde jeg helst vaske skjermen min (tørke skjermen min) med, for at den ikke skal bli føkka? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Nok et banalt spørsmål fra min side. Hva burde jeg helst vaske skjermen min (tørke skjermen min) med, for at den ikke skal bli føkka? 7757507[/snapback] Du får kjøpt rengjøring på elkjøp og expert. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Er det LCD eller CRT skjerm det er snakk om? Uansett bør du ikke bruke vann siden det vil tiltrekke seg mer støv igjen, slik at skjermen blir fortere støvete. Tørk over med en tørr klut eller lignende, ikke microfiber, siden de inneholder skarpe partikler som kan skade glasset. Endret 19. januar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Går ut fra at det er lcd siden du spør. Har selv god erfaring med en å først gå over med en så vidt fuktet klut og så tørke av med en tørr klut etterpå. Er det en crt skjerm med glassplate forand derimot er det bare å slå seg løs med de mest suspekte rensemidler du kan finne, skal litt til å ta knekken på den Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg bruker iallefall en slik microfiberklut, som trekker til seg støvet.. Den er dog statisk lada da, har det noe og si? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Jeg bruker iallefall en slik microfiberklut, som trekker til seg støvet.. Den er dog statisk lada da, har det noe og si? 7757715[/snapback] Vet ikke hvor skadelig den er, men det er iallefall ikke anbefalt med en slik klut. Den inneholder små glasspartikler eller noe slikt som riper eller skader/svekker glasset/filmen. Så jeg bruker alltid en vanlig klut, den gjør akkurat samme nytten. Endret 19. januar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 okay. En vanlig oppvaskklut? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 okay. En vanlig oppvaskklut? 7757791[/snapback] ja det er iallefall det jeg bruker, eller en annen kluta v noe slag. Swiffer tror jeg også funker bra siden den trekker til seg støvet ganske bra. Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg bruker trykkluft på boks for å fjerne støv på skjermen. Fungerer greit. Lenke til kommentar
wn Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Personlig bruker jeg noe skjermrens fra am, dette har de f.eks på Elkjøp og Expert. Hardware har en guide om rengjøring av lcd-skjermer, se link: http://www.hardware.no/guider/skjerm/hvord...-skjermer/15861 Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg bruker iallefall en slik microfiberklut, som trekker til seg støvet.. Den er dog statisk lada da, har det noe og si? 7757715[/snapback] Vet ikke hvor skadelig den er, men det er iallefall ikke anbefalt med en slik klut. Den inneholder små glasspartikler eller noe slikt som riper eller skader/svekker glasset/filmen. Så jeg bruker alltid en vanlig klut, den gjør akkurat samme nytten. 7757742[/snapback] Microfiber Dette er vel punktet som alene skaper mest diskusjon. Kan man bruke microfiber eller ikke? Ja, det kan man til en viss grad. Det finnes nemlig ulike typer microfiber. En av typene er skurekluter. Disse består av små skarpe plastpartikler som har i oppgave å skrape vekk skitt. De er veldig hardføre, og riper lett opp i ømfientlige materialer, som LCD-skjermene består av. Andre typer microfiber, som rensekluter, man kan få kjøpt hos optikere er finere i konsistensen og fungerer ypperlig Eid. Jeg har den fine typen Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) MicrofiberDette er vel punktet som alene skaper mest diskusjon. Kan man bruke microfiber eller ikke? Ja, det kan man til en viss grad. Det finnes nemlig ulike typer microfiber. En av typene er skurekluter. Disse består av små skarpe plastpartikler som har i oppgave å skrape vekk skitt. De er veldig hardføre, og riper lett opp i ømfientlige materialer, som LCD-skjermene består av. Andre typer microfiber, som rensekluter, man kan få kjøpt hos optikere er finere i konsistensen og fungerer ypperlig Eid. Jeg har den fine typen 7758211[/snapback] jaja, er ikke vaskeklut ekspert jeg heller. Trodde du snakket om vanlig microfiberklut som ikke er anbefalt å bruke på skjermer. Hadde du sagt at det var en slik spesiell klut med en gang hadde situasjonen vært en annen. Endret 19. januar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hehe. Jeg bare måtte si det. Ikke ta deg nær av det. mente det ikke nedverdigende. Lenke til kommentar
bas Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Personlig bruker jeg noe skjermrens fra am, dette har de f.eks på Elkjøp og Expert. Samme her og synes den fungerer meget bra.Er ei lita spruteflaske med rensemiddel samt en "svamp" for å tørke over etterpå med. Endret 20. januar 2007 av bas Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Personlig bruker jeg noe skjermrens fra am, dette har de f.eks på Elkjøp og Expert. Samme her og synes den fungerer meget bra.Er ei lita spruteflaske med rensemiddel samt en "svamp" for å tørke over etterpå med. 7761072[/snapback] var den jeg mente i mitt første innlegg her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå