Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Egentlig ikke, den er vel hvis jeg ikke husker helt feil 100% finansiert av Mel Gibson (det er i hvert fall ikke langt unna), han gjorde vel det samme med Passion of the Christ også... 7759820[/snapback] Sier vel litt om hvor dårlig den er Traileren så jo bare dårlig ut, synes jeg da. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 "Det sier litt om hvor dårlig den er," også har du ikke sett filmen? Filmen var skambra, tok meg ikke nær av voldelige scener i det hele tatt og det er ikke overdreven fokus på det heller. Filmen er et mesterverk på mange områder; det narrative enigmaet er uten tvil det beste med filmen. Mise-en-scene, lyd, klipping og kinematografi er også førsteklasses. Eneste negative er noen få klisjeer her og der, men det er jeg mer enn villig til å se bort ifra. Se den, alle som en! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Cannibal Holocaust er mye verre. Men, bra film uansett. Lo godt et par ganger. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Jeg syns ikke Cannibal Holocaust er noe ille i det hele tatt. Filmens "ultra gore" er så oppskrytt at jeg ikke veit om jeg skal le eller grine. Volden i Apocalypto er mer realistisk, antydende og dermed verre. Cannibal Holocaust preges av dårlige og overdrevne effekter (skuespillerne hjelper heller ikke på). Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Først må jeg bare si at Apocalypto var en fantastisk film. Volden var bare realistisk og ikke noe mer enn det. Jeg skjønner ikke hvorfor det er noe henge seg opp i. Når man ser hele filmen så er volden bare en ørliten del av den. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Ja, den fokuserer ikke bare på vold, faktisk litt handling også Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Filmen var vannvittig bra....ikke ofte jeg syntes det om noen filmer. En film med følelse Lenke til kommentar
Winhunter Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Nå går det vel ikke ann å sammenlikne Apocalyptica med f.eks Braindead Braindead ble vel ikke vist på kino og hvis den ble det fikk den 18 års aldersgrense. Når det gjelder Apocalyptica er det aldersgrensen som er problemet, siden den er satt til 15 år kan man som kinosjefen sier se på filmen når du er 12 år gammel (hvis du har korka foreldre riktignok), og en hvem som helt person med litt vett i hodet kan si at en 12 åring ikke har godt av å se en film som er nesten like voldelig som SAW serien. Og nå står det jo at kinosjefen ville vist den hvis det hadde vært 18 år på den. Så lenge jeg vet at kinosjefen har prøvd å sette opp aldersgrensen og at dette ikke fungerte støtter jeg han fult ut! Winhunter Lenke til kommentar
Jan Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Av de har jeg kun sett Cannibal Holocaust og Braindead. Men, ja. Jeg vil si at de er verre ihvertfall. Spesielt Cannibal Holocaust. 7759690[/snapback] Sikkert overdriving fra han fyren i vg da, akkurat som hostel. Som fikk 20 års aldersgrense fordi de overdrev så mye 7759705[/snapback] Nei? Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Braindead ble vel ikke vist på kino og hvis den ble det fikk den 18 års aldersgrense. Når det gjelder Apocalyptica er det aldersgrensen som er problemet, siden den er satt til 15 år kan man som kinosjefen sier se på filmen når du er 12 år gammel (hvis du har korka foreldre riktignok), og en hvem som helt person med litt vett i hodet kan si at en 12 åring ikke har godt av å se en film som er nesten like voldelig som SAW serien. Og nå står det jo at kinosjefen ville vist den hvis det hadde vært 18 år på den. 7769468[/snapback] Det at tolvaaringer boer se paa voldelige filmer kommer veldig an paa hver enkelt person. Ta for eksempel min bror, han er jo 6 aar yngre enn meg, altsaa 11, og han har vokst opp med at jeg har sett paa saanne type filmer. Og han har ikke blitt noen psykopat akkurat. Ikke har jeg hoert noe om at han har mareritt om alle de filmene han har sett heller. Saa jeg vil si det kommer veldig an paa hver enkelt person hvordan de takler det. Jeg stoetter fullt ut 15-aarsgrense paa Apocalypto. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Nei? 7771983[/snapback] At hostel fikk 20 års aldersgrense er overdriving. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Lurer litt på hva responsen fra Fredrikstad Kino blir til "300", denne skal vel også være nokså på grensen. Jeg mener både den og Apocalypto er godt under hva som er akseptabelt for hva som kan vises på kino, selv om det kanskje burde vært 18-år på sistnevnte. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Nå blir vel volden i 300 mer underholdningsvold og Apocalypto mer realistisk, der er det en stor forskjell... Men det finner jeg ut av til fredagen når jeg tenkte jeg skulle få sett Apocalypto. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Dagbladet har anmeldt filmen: Apokalyptisk blodbad. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Dagbladet, ja.. flinke kritikere... husker Pulp Fiction gikk på tv, den fikk terningkast fire den og. om jeg ikke husker feil, var det en firer T2 fikk også. betyr dette at Apocalypto er en av historiens desidert beste filmer? her sitter jeg med lommene vrengt, mens noen faktisk får betalt, for å drite seg ut slik.. oi, dette var rimelig OT. anywho, har begynt å gled meg til denne filmen. vold vold vold! på en skala fra 1 til 10, hvor blodig er den? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Urk. Nevner de voldsmengden i tittelen så er det rimelig klart hvor fokuset ligger. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 På en skala fra 1 til 10 og i forhold til selve filmens historie og univers: 6/10 (blodighetsskala) EDIT: Aftenposten anmelder filmen: Imponerende avskyelig. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg kan ikke skjønne at anmelderne og jeg har sett samme filmen ... Det er da ikke så mye vold i Apocalypto. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Sikkert ikke noe ekkel, siden den er lagd av hollywood. 7759753[/snapback] Hvem er "hollywood"? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Hvem er "hollywood"? 7797385[/snapback] Laget I da. Er snuff filmer laget i hollywood, sånn generelt? Trodde det var film folk som ikke arbeidet i hollywood. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå