Gå til innhold

TV kort + UPC -> flere kanaler?

Anbefalte innlegg

Hra UPC kabel tv og vurderer kjøp av tvkort. Har hørt det finnes programmer som gjør at man kan få flere kanaler enn det man egentlig skal ha? Noen som vet noe og evnt hvilket tvkort jeg burde kjøpe?

Ellers vurderer jeg Cinergy 400/600 ? Noen erfaringer? Hva er forskjellen egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Signalene fra kabelen i UPC inneholder vel alle kanaler ja, men mange av kanalene er kodet. Da leier man en dekoder, som dekoder de signalene. Jeg vil tro at TV-kortet tar imot alle signalene, og så kan man bruke software for å dekode dem. Når det gjelder det som var spørsmålet ditt, hvilket TV-kort du skulle velge, har jeg ikke svar på dette selv, men lurer faktisk på det samme, for jeg har funnet ut at et TV-kort kan være lurt å ha.

Til de som vet mer enn meg, stemmer teorien min om signalene/kodede kanaler?

Lenke til kommentar

Jeg har UPC og cinergy 400. Det er et knallbra tv-kort. Det eneste som er dumt er at den decoder chipen som er på kortet ikke er skrevet desrambler software for. MAO du kan ikke decode upc kanaler. hvis du kjøper et kort baset på en BTXXX brikke så finnes det mange descrambler softwares for disse type tv kort.

Lenke til kommentar

Kan si at det og ha et TV-kort er kjekt og ha, har selv et TerraTv-Value (basert på BT878 chipset) og det er greit. Minuset er at det er mono-lyd :sad: .

Vurderer selv og kjøpe dette Cinergy-400 kortet siden det har Nicam-stereo, men det er visst en del problemer med Linux driverne til det ennå, så jeg roer den noen mnd. Men TV-kort er og anbefale :wink:

Lenke til kommentar

hadde store problemer med Cinergy-400 i winxp, leverte det tilbake og byttet til pinnacle, har hatt pinnaclekort i et par år nå, fornøyd, men litt "uferdig" drivere her også. (på noen kanaler så er det sus i lyden når bilde er best, når lyden er best er bildet dårligere)

både terratec og pinnacle suger demonkukker på driverfronten til sine tvkort

Lenke til kommentar

Quote:

både terratec og pinnacle suger demonkukker på driverfronten til sine tvkort

Vil si at den driveren/applet jeg bruker for og se TV på mitt TerraTec kort er nærmest perfekte. Men av ypperste klasse er de ikke. Driverne som var bundlet med kortet "sugde demonkukk" gikk ikke an og rippe tv-progs en gang, men nå er jo sjelden retail-drivere særlig gode og da...

Lenke til kommentar

Ja det er fullt mulig å bruke en software dekoder for å få tillgang til kodede analoge kanaler.

Problemet med UPC er det at de nå har begynt utskiftingen fra analoge til digitale sendinger på sine kodede kanaler.

Her i Oslo er utskiftingen kommet ganske langt, men det kan fortsatt gå 1-2 år før de siste abbonentene er koblet over til de nye signalene.(åpene kanaler = analoge, Kodede kanaler = digitale) Er ikke sikker på hvordan det ligger ann i resten av landet.

Hvis du skal kunne dekode og se på disse kanalene er du avhengig av at tv-kortet har en krets for mottak og dekoding av digitale sendinger.

Lenke til kommentar

Bor i på majorstua i Oslo, og neboen min har fått digital dekoder fra UPC, vil det si det sannsynelighvis ikke ligger noen kodede analoge kanaler i min kabel?

Er det noen TV kort som støtter digital kabel da? og finnes det software for å dekode de digitalt kodede kanalene?

Lenke til kommentar

Det er veldig sansynlig at du da ikke har tilgang til analoge kodede kanaler.

Når det gjøres forandringer i kabel-tv nettet vil alltid alle som bor i samme blokk ha det samme tilbudet. Hvis du bor i et boretslag/sameie vil alle som tilhører det samme boretslaget/sameiet ha samme tilbudet.

Hvis du vil være helt sikker så kan du ringe UPC kundeservice på 21 90 66 66 eller gå inn på UPC sin hjemmeside og taste inn gatenavn og nummer for å skjekke.

Hvis du har tilgang til digitale sendinger så har du ikke tilgang til de analoge kodede kanalene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...