Gå til innhold

Photoshop CS 2 (help.)

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har sett mange som har laget bilder slikt: Svart-Hvit og farger på noen steder som Frks. øynene.

jeg holder mye på med photoshop men mest og lage avatars og sånt...

noen som kunne hjelpe meg og lage et slikt Svart-Hvit bilde? :blush:

Mvh: Robin Andrè

Endret av psycho_boy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den letteste måten er: Image > Mode > Grayscale.....

Da blir alt hvitt. Så trykker du CTRL + ALT + "I" og tar lengste bredde på 80 pixl. Da får du så det passer diskusjon.no....

Om det ikke var slik du mente, legg ut et bilde, si hva du vil, jeg ordner og du sier om det er rett og jeg forklarer hva jeg har gjort :)

Marius

Edit: Du kan lage to lag et med farge på og et som er svarthvitt. Da tar du bare å legger svarthvittlaget øverst, å hvisker vekk der du vil ha farger...

Endret av Marius olsen
Lenke til kommentar

når jeg har ett nyt layer (lag) og grayscale den ene så blir begge grascaled, samma om jeg tar "flattern" eller "don't flattern"....

EDIT: sa ikke at jeg kommer til og bruke bildet til avatar, men jeg mente at å lage avatar er det eneste har gjort på laaang tid i Photoshop.

Endret av psycho_boy
Lenke til kommentar
Grayscale funker nok ikke når du skal ha farger, nei...

7757876[/snapback]

Jeg vet ikke hva du mener med at greyscale ikke funker på farger.

Jeg lager et bildet svarthvitt og et med farger på den måten jeg har forklart lengre opp. Så hvisker jeg bare hull... Jeg syns det funker fett jeg...

Marius

Lenke til kommentar

Du mener ikke desaturate nå? Greyscale skal vel gjøre hele dokumentet om til gråskala, og det er et annet "fargerom" enn RGB, altså skal det være umulig å få noen farger til å fungere der. Da nytter det ikke å lage hull i det øverste layeret, siden det under også vil være i gråskala.

Lenke til kommentar
Jeg sitter med ps nå å ser at ja, begge lagene blir gjort om til svarthvitt...

Det jeg har gjort før er å åpne to bilder, gjøre det ene om til svart/hvitt, og så legge det over på det andre.

My bad....

Marius

7758044[/snapback]

Ah.. det forklarer naturligvis saken. :)

Lenke til kommentar

"Quick Mask Mode" > "Brush tool"

Så malte jeg øyet, å trykket "standar mode"

Da blir alt annet markert. Gjorde om til svart/hvitt, trykket CTRL + ALT + "I" så ble øyet markert, så gjorde jeg om på fargene.

Image - Adjustments - Saturation/brightness

Image - Adjustments - Color balance

Marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...