MacBoy Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hva anbefaler dere? Hvilket er det peneste operativsystemet? Hvilket støtter flest programmer? Hva er mest brukervennlig? Hvilket støtter minst hardware? Og hvilket er raskest? Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 det er ikke de store forskjellene mellom distroene bortsett fra at Ubuntu har et raskere pakkesystem enn fedora og har flere pakker tilgjengelig i repo(som f.eks codecs og ikke-fri programvare som ati/nvidia drivere) Ubuntu er også kjent for å være den mest brukervennlige distroen... Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hva anbefaler dere? Jeg ville anbefalt Fedora, men det er nok smak og behag. Hvilket er det peneste operativsystemet? Ubuntu ser nok penest i default design men begge distroene kan bli like pene ingen av dem har noen begrensninger. Hvilket støtter flest programmer? Alle distroer støtter like mye programvare MEN all programvare er ikke like enkel å installerer på alle distroer. Hva er mest brukervennlig? Ubuntu Hvilket støtter minst hardware? Det varier på hvilken hardware det er snakk om. Og hvilket er raskest? Feodra. Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Hvilken plugin må jeg laste ned for å se vg tv ? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hvilken plugin må jeg laste ned for å se vg tv ? 7760013[/snapback] Mplayer og Mplayer-plugin Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Hvor laster jeg det ned? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Til fedora er det værtfall: Åpne terminal su - "root passord" yum install mplayer Slik installerer du mplayer. Pluginen er jeg ikke 100% sikker på, men tipper på yum install mplayer-plugin Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Og hvilket er raskest?Feodra.7758102[/snapback] Det skal ikke være noen forskjell der gitt. Men dette (hvilken distro skal jeg velge) er et av de absolutt mest vanlige spørsmålene på forumet her. Bruk søk eller kikk nedover i listen over tråder. Ang installasjon av programmer: I Ubuntu, bruk et program som heter synaptic. Som du finner gjennom System-menyen: System->Administration->Synaptic Package Manager Endret 20. januar 2007 av HavarN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå