Gå til innhold

Raw/psd filer om til jpg

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg tok noen bilder i dag med mitt nye speilrefleks kamera. Jeg tok bildene i RAW-format, så redigerte jeg litt i det programmet som fulgte med kameraet så redigerte jeg litt i Photoshop, jeg sitter nå med en psd fil på 52 mb. Hvordan får jeg lagret den i jpg format? Skal legge det ut på internett så er jo litt dumt å legge ut en som som er så stor.

Håper noen kan hjelpe :yes:

Mats

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, det var sånn jeg trodde jeg skulle gjøre, men på dette bildet så går det ikke ann å velge jpg som format, jeg kan velge mellom pdf, raw, png, tiff og cin. På alle andre RAW bilder jeg har holdt på med så har det alltid gått å lagre det i jpg.

Det virket å lagre det for web, så da kan jeg jo gjøre det på den måten.

Riktig - når du sier at jeg burde nedskalere bildet før jeg legger det ut noen steder, da mener du at jeg skal endre bilde størrelsen?

Er det 1024 * 768 som passer best?

Lenke til kommentar
Hehe, det var sånn jeg trodde jeg skulle gjøre, men på dette bildet så går det ikke ann å velge jpg som format, jeg kan velge mellom pdf, raw, png, tiff og cin. På alle andre RAW bilder jeg har holdt på med så har det alltid gått å lagre det i jpg.

Det virket å lagre det for web, så da kan jeg jo gjøre det på den måten.

Riktig - når du sier at jeg burde nedskalere bildet før jeg legger det ut noen steder, da mener du at jeg skal endre bilde størrelsen?

Er det 1024 * 768 som passer best?

7757074[/snapback]

Når du konverterte RAW fila tipper jeg du hadde den på 16 bit, da kan du bare velge de formatene. Gjør den om til 8 bit så går det antagelig som du tenkte. Image - mode - sjekk om du ikke har en hake på 16 bit. Har du det, hak av på 8 bit og prøv å lagre i jpeg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...