magnum65 Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Som dere gjerne vet, har Microsoft gått ut og sagt at om man kjøper en PC med Windows XP mellom 26.okt.06 og 15.mars.07, så vil man får en gratis (eller rabbatert) oppgradering til Vista avhengig av versjon. (porto må man vanligvis ut med uansett) Dell har på sin side funnet ut at det er kun de som kjøper maskin med ENGELSK Windows XP som kvalifiserer til denne oppgraderingen. - Dette får man ikke beskjed om når man bestiller PC på Web'en til Dell. - Man kan ikke bestille engelsk XP på web'en, man må ringe til Dell (man går jo i så fall glipp av web-rabatten) Noen her som synes at det er kjekt at Dell snyter kundene sine på denne måten? Hvis du er rammet av dette vil jeg oppfordre deg til å returnere PC'en (du kan normalt returnere den innen 14 dager uansett). "Snytt Dell kunde". Lenke til kommentar
magnum65 Skrevet 24. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2007 Etter å ha diskutert litt med Dell support endte jeg opp med å sende maskinen i retur. Dell tok på seg å dekke returportoen (som kjøper normalt skal dekke - ved retur), etter som det var temmelig uklart at ikke oppgradering var dekket på norsk operativsystem. Så nå er jeg på utkikk etter en maskin hvor Vista oppgradering er inkludert. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Kvifor ikkje berre kjøpe Vista? Eg får det i morgon Men ellers så var det dårlig i fra Dell sin side ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå