Gå til innhold

MSN Live Messenger på K610i

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sliter litt med å få MSN Live Messenger til å fungere på min K610i. Jeg har djuice nonstop abb. Hadde Djuice allstar før, det fungerte heller ikke da.

Får opp samme feilen. Har sjkket innstillingene og har gjort som forevist på djuice sin side. Har java innstillinger på Telenor Wap, samme med internettinnstillinger.

Meldingen jeg får opp er: "Komunikasjonsfeil. Forsøk på nytt, eller kontroller innstillingene"

Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre... Det står ikke noe mer som omfatter dette på djuice sidene, så håper noen her har peiling. Hadde vært litt kjekkt å fått MSN til å funke på mobilen også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Jeg måtte hjelpe kompisen min med å få Djuice sin Live Messenger til å fungere på han sin Sony Ericsson K610i.

Han har aldri hatt problemer tidligere. Da brukte han vell og merke Djuice Messenger v4.4.3.

Og av en eller annen idiotisk grunn, tvinger Telenor og Djuice folk til å måtte oppdatere til den nye Djuice Messenger v4.4.5. En oppdatering i seg selv er jo ikke negativt, men når oppdateringer som i dette tilfelle, skaper så mange problemer, burde det være mulighet for folk å beholde sin v4.4.3 som faktisk fungerer.

Så vi oppdaterte til v4.4.5. Du må huske å slette alle tidligere innstillinger, overskrive alle filer osv..

Også var det da og taste inn e-mail og passord.

Og da dukker problemene opp. Vi hadde to feil, først fikk vi "nettverksfeil"

Da var det bare å prøve om og om igjen, til det tilslutt virket.

Så fikk vi beskjed om at tjenesten kun er tilgjengelig for personer med abonnement fra Telenor eller Djuice. Det var jo en rar feil å få, når du sitter der og er 100% sikker på at du da faktisk har et Djuice abonnement.

Så vi ringer Telenor sin kundeservice (09000).

Hvor vi får beskjed om å slette applikasjonen fra mobilen, for å så re-starte telefonen.

Og deretter installere alle WAP og MMS innstillinger på nytt.

Så da er det bare å slette Djuice Messenger helt fra mobilen, starte den på nytt.

For å så gå inn på Telenormobil.no å få til sendt nye WAP og MMS innstillinger (det kan være praktisk å slette de nåværende innstillingene du har på mobilen, så du ikke ender opp med to WAP og MMS profiler med samme navn, og du ikke vet hvem som er den siste du satt opp.

Når de nye innstillingene er satt opp, går du inn på innstillingene på mobilen, inn på kommunikasjons delen der, å sjekker at Telenor WAP er aktiver for både internett og java. Så starter du mobilen på nytt nok engang.

Nå sender du en melding med kodeordet "LIVE" til 2244.

Ja det stemmer, med kodeordet LIVE og ikke MSN.

Du vil da få til sendt en link, hvor du får lastet ned å installer og satt opp Djuice Messenger helt gratis.

Du velger da å ikke beholde noe av den gamle dataen, hvis du får spørsmål om det.

Ellers svarer du bare ja på alt som kommer opp.

Når installasjonen er fullført, starter du mobilen på nytt nok engang.

Så prøver du å logge inn med Djuice Messenger, du vil nå få beskjed om å oppdatere til v4.4.5 enda engang. Så da er det bare å gjøre det, husk å overskrive all data og ikke husk gamle innstillinger hvis slike spørsmål forekommer.

Når installasjonen er fullført, starter du mobilen på nytt.

Nå skal endelig alt virke som det skal. Gjorde hvert fall det for oss.

Får du "nettverksfeil" eller noe lignende, er det bare å prøve på nytt, så skal det virke tilslutt.

Det er et par synlige forbedringer i v4.4.5 kontra v4.4.3, uten at vi trenger å gå nærmere inn på det. Du har ikke akkurat noe valg om å beholde v4.4.3 uansett.

Men det første jeg og kompisen min merker, er en "fatal bug".

Hver gang jeg sender han en melding via Live Messenger til han, så rister mobilen hans, han får beskjed om at han har fått en ny melding på Live Messenger.

Men jeg ligger ikke under samtaler, og når han åpner en samtale med meg, så ligger ikke meldingen jeg sendte han der. Lukker han hele Live Messenger (ikke avslutter, men lukker) og jeg sender han melding. Så popper det opp over hele skjermen at han har fått en ny melding fra meg. Men når han trykker, så åpner samtale vinduet seg, men det jeg sendte han står ikke der. Eneste måten han kan få opp det jeg sender til han på, er å ha samtalevinduet oppe til en hver tid. Har han det ikke oppe når jeg sender han noe, får han bare beskjed om at jeg har sendt han noe. Men han får det altså ikke opp.

Og en slik bug, gjør jo nesten det hele helt meningsløst.

Med andre ord kan han jo ikke snakke med flere på engang egentlig.

Skal han snakke med noen over Live Messenger, så er han avhengig av å beholde samtalevinduet oppe til en hver tid. Ellers vil ha ikke få opp meldinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...