Gå til innhold

PC + 3G-telefon +Netcom datamania= billig?


Anbefalte innlegg

Jeg har bruket Datamania en go del.

 

Det er så enkelt som dette. Ved valig bruk,uten datamania. Er det ikke noe fastpris,du bet for vær mb. men med datamania,så stopper det på kr25 uansett hvor mye du surfer.

 

Jeg bruker 3g en go del,og har aldri kommet over 25kr pr dag. Vist du har pc,kan du legge opp kobling mot nette på den, og bruke tlf som modem. Og surfe i full fart :) 3G da. hehe.

 

Så enkelt forklart.

Uten datamania,ingen topp(mb teller vanlig)

Med Datamania. Du overstiger aldri 25kr pr dag.(Fri bruk kr25 pr dag)

 

Er dere i tvil på dette,så enkelt å greit,ring netcom. Så for dere dette bekreftet..

7780183[/snapback]

 

Veldig godt forklart! Det er akkurat slik det er :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Grunnen til at det er vanskelig å finne er jo at du må se på de prisene du har fått av Telenor. I

 

 

Jeg har 12% rabatt på de prisene som står i prisliste..

Ellers svarer han i innlegget etter deg på det jeg spør om.

Prisen for surfing på GPRS var jeg klar over. Det var databruk jeg lurte mest på.

Her er det 1100 kr max i måneden..

Lenke til kommentar
Poenget til netcom er at du om du surfter med oppsettet mobil.netcom.no (som du gjør med wap) er max-pris 20 kr pr dag. Om du skal bruke internet.netcom.no som apn så må du har datamania for å ha maxpris på 20 kr pr. dag.

 

Selv har jeg satt opp mac'en til å bruke apn mobil.netcom.no når jeg surfer fra mobilen og jeg betaler ikke mer enn maks 20 kr pr dag, med andre ord; du trenger ikke datamanina, men du må passe på hvordan du setter opp telefonen/pc'en før du surfer i vei.

 

Det var dette jeg var ute etter med mitt opprinnelige spørsmål! :) glimrende!

Endelig noen som gir et klart svar! Takk!

 

Jeg går utifra jeg fortsatt får 3G hastighet, ved å bruke mobil.netcom.no som APN?

 

Jeg føler egentlig at dataMANIA er en forvirrende tjeneste hos netcom, enig?

Lenke til kommentar
Jeg har bruket Datamania en go del.

 

Det er så enkelt som dette. Ved valig bruk,uten datamania. Er det ikke noe fastpris,du bet for vær mb. men med datamania,så stopper det på kr25 uansett hvor mye du surfer.

 

Jeg bruker 3g en go del,og har aldri kommet over 25kr pr dag. Vist du har pc,kan du legge opp kobling mot nette på den, og bruke tlf som modem. Og surfe i full fart :) 3G da. hehe.

 

Så enkelt forklart.

Uten datamania,ingen topp(mb teller vanlig)

Med Datamania. Du overstiger aldri 25kr pr dag.(Fri bruk kr25 pr dag)

 

Er dere i tvil på dette,så enkelt å greit,ring netcom. Så for dere dette bekreftet..

7780183[/snapback]

 

Veldig godt forklart! Det er akkurat slik det er :)

7780374[/snapback]

 

Helt feil. Akkurat slik det IKKE er.

Det er slik skjelsba sier det er. Nemlig makspris på 20 kr dagen via WAP, men man må ha datamaia når man bruker telefon som modem. Men som skjelsba sier så kan man lure systemet ved å bruke APN mobil.netcom.no. Da er det bare å surfe i vei for maks 20 kr dagen. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
men om man har netcom young talk, hvordan sette opp mobilen slik at man kan surfe paa nett med en fast pris paa ca 20 kr dagen? hjelp, ble litt forvirret her

7876820[/snapback]

 

Hva slags telefon har du da?

 

Du må først opprette en ny modemtilkobling.

 

Så er det oppringningsnummer som er *99# dersom du har nokia eller samsung, og *99***CIC# dersom man har Sony Ericsson.

 

cic er den såkalte eksterne ID'en man finner ved å gå på Kommunikasjon-datakommunikasjon-Datakontoer - markere netcom mobil og trykk vis kontoinformasjon. Det er ett tall mellom 1 og 9

 

Mitt oppringningsnummer med CIC = 1 blir dermed slik : *99***1

 

Passord og brukernavn kan settes blankt.

 

Så er det bare å koble mobil til data med blåtann eller ledning. Men først ville jeg bestillt DATAMANIA (i sms til 1989) Da er det en makspris på 25 kroner dagen.

Lenke til kommentar

Det der er feil.

 

Har selv NetCom YoungTalk og blir småsur, nettopp p.g.a. dette: NetCom gir ingen makspris på pre-paid abbonement.

 

DATAmania går ikke med YoungTalk og Kontant.

 

Kontaktet NetCom for noen dager siden. De håpet å få skaffet mulighet for makspris i år, husker jeg ikke feil sa dem Q1.

Endret av Tobye
Lenke til kommentar
Det der er feil.

 

Har selv NetCom YoungTalk og blir småsur, nettopp p.g.a. dette: NetCom gir ingen makspris på pre-paid abbonement.

 

DATAmania går ikke med YoungTalk og Kontant.

 

Kontaktet NetCom for noen dager siden. De håpet å få skaffet mulighet for makspris i år, husker jeg ikke feil sa dem Q1.

7887147[/snapback]

 

Ikke med kontant nei, men mener det skal gå på YoungTalk :ph34r:

Lenke til kommentar
Det der er feil.

 

Har selv NetCom YoungTalk og blir småsur, nettopp p.g.a. dette: NetCom gir ingen makspris på pre-paid abbonement.

 

DATAmania går ikke med YoungTalk og Kontant.

 

Kontaktet NetCom for noen dager siden. De håpet å få skaffet mulighet for makspris i år, husker jeg ikke feil sa dem Q1.

7887147[/snapback]

 

Ikke med kontant nei, men mener det skal gå på YoungTalk :ph34r:

7888872[/snapback]

 

DATAmania kan benyttes av private abonnenter unntatt MyTalk, YoungTalk og kontantkunder.

 

netcom.no - Datamania

 

Ser ikke sånn ut ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Forbruker.no har en sak om Telenors prisrot på datatrafikk, og i forbindelse med det kommer NetComs kommunikasjonsrådgiver med et klart svar på hva det koster å bruke datatrafikk hos NetCom: maks 20,- per dag, uavhengig av om det er via mobilen, wap eller pc (gjelder fortsatt ikke for Kontant/YoungTalk).

 

Det burde vel legge diskusjonen død og begravet?

 

Forbruker.no: Telenor innrømmer prisrot

Lenke til kommentar
Forbruker.no har en sak om Telenors prisrot på datatrafikk, og i forbindelse med det kommer NetComs kommunikasjonsrådgiver med et klart svar på hva det koster å bruke datatrafikk hos NetCom: maks 20,- per dag, uavhengig av om det er via mobilen, wap eller pc (gjelder fortsatt ikke for Kontant/YoungTalk).

 

Det burde vel legge diskusjonen død og begravet?

 

Forbruker.no: Telenor innrømmer prisrot

8147088[/snapback]

Flott at det endelig er innført fastpris på internett via mobilen og da :) Men det er vell ikke noe poeng med datamania lenger da?

Lenke til kommentar
Forbruker.no har en sak om Telenors prisrot på datatrafikk, og i forbindelse med det kommer NetComs kommunikasjonsrådgiver med et klart svar på hva det koster å bruke datatrafikk hos NetCom: maks 20,- per dag, uavhengig av om det er via mobilen, wap eller pc (gjelder fortsatt ikke for Kontant/YoungTalk).

 

Det burde vel legge diskusjonen død og begravet?

 

Forbruker.no: Telenor innrømmer prisrot

8147088[/snapback]

Flott at det endelig er innført fastpris på internett via mobilen og da :) Men det er vell ikke noe poeng med datamania lenger da?

8147173[/snapback]

 

Nei, det ser jo ikke sånn ut ...

Lenke til kommentar

I artikelen kom det da fram at det kostet 20 kr. pr. dag hos NetCom gjennom å surfe på mobilen, og ikke via pcen som nevnt over her.

 

Husk at med wap i artikelen mener de surfing på wap sider (eks. wap. vg.no) mens med web mener de vanlige sider.

 

For pc har NetCom Connect stod det.

Lenke til kommentar
Ehh... Dette er forvirrende... HJELP!

 

Det står at man betaler 20kr pr/MB, men maks 20kr hver dag. OK...

 

Hva er da meningen med DATAmania? YoungTalk og Kontant kan ikke få tjenesten uansett?

 

Og DATAmania gjelder ikke PC-surfing? Bekreftelse?

7770719[/snapback]

 

 

DATAmania SKAL gjelde pc surfing.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid trodd at det var et skille på å bruke telefonen som modem og wap, også hos netcom, men nå ble jeg skikkelig usikker.... særlig da jeg har fått beskjed om det motsatte fra en netcom konsulent. Tror jeg får ringe 05050 ;)

Endret av angellwax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...