Gå til innhold

PC + 3G-telefon +Netcom datamania= billig?


Anbefalte innlegg

Lurer på om noen kan bekrefte dette:

 

Jeg har planer å bruke min bærbare pc og min K800i (3G telefon) til å surfe på nettet.

 

Jeg har lest på netcom sine sider at de har en maks pris på 20kr/dag for "datatrafikk" fra/til mobil. Men samtidig har de en tilleggstjeneste kalt dataMANIA, hvor det står:

Månedsavgift: kr 20,-

Makspris per dag: kr 25,-

Er forbruket ditt under maksprisen på kr 25,- per dag, betaler du ordinær datapris (kr 20,- per MB). Prisene gjelder datatrafikk fra mobilen i Norge.

 

Hva er poenget med denne tjenesten, hvis man uansett ikke betaler mer enn 20kr/dag for "datatrafikk"... Gjelder dette bare WAP?

 

Så spørsmålet mitt koker ned til følgende: Kan jeg surfe ubegrenset på nettet med min 3G telefon som modem via PC, og ikke betale mer enn 20Kr/dag?

 

Vennligst ikke be meg ringe netcom-support ;) Takk!

 

Har søkt på tidligere tråder, og vet det har blitt skrevet mye om dette, men jeg klarer ikke finne et klart svar...

Endret av flytende
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ehh... Dette er forvirrende... HJELP!

 

Det står at man betaler 20kr pr/MB, men maks 20kr hver dag. OK...

 

Hva er da meningen med DATAmania? YoungTalk og Kontant kan ikke få tjenesten uansett?

 

Og DATAmania gjelder ikke PC-surfing? Bekreftelse?

7770719[/snapback]

Jeg mener Datamania gjelder kun for PC-surfing. Den maks-20-krone-saken gjelder so vidt jeg veit kun for wapping med mobilen!

Lenke til kommentar
Dette er jo skamdyrt i forhold til telenor som tar rundt 350 månden for 3g.

20 kr  dagen blir ca 560kr måneden. ..

7773211[/snapback]

 

Man kan legge til Connect som tilleggstjeneste og betale 399kr mnd for ubegrenset med datatrafikk. Eller man kan legge til Connect20, og betale 125kr for 20MB.

 

Lykke til i jungelen av priser!

Lenke til kommentar

Poenget med datamania er at du kan surfe via pc til du blir blå uten at det koster deg mer en kr 25,- pr. dag

 

Har du ikke datamania må du batale kr. 20,- pr MB, surfer du da via pc, vil dette bli kjempe dyrt,

1mb er ingenting når man surfer på nettet.

 

Jeg syns max 25 kr på en dag er billig, så lenge du bruker det en gang i blandt, på tur/hytta/toget etc. Ikke hver dag. Lang billigere med datamania, enn uten!!

 

Fra amobil: "Netcom har en makspris på 20 kroner per dag, og har i likhet med Telenor en grunnpris på 20 kr per MB. Dermed betaler du aldri for mer enn den første MB-en med datatrafikk du genererer. Du kan også bestille tilleggstjenesten DataMania, om du skal bruke mobilen som modem for den bærbare PC-en din. Prisen på DataMania er maks 25 kroner per dag. Før du når denne grensen, betaler du 20 kroner per MB. I tillegg kommer en månedsavgift på 20 kroner."

Endret av Espenlp
Lenke til kommentar

Sitter faktisk å surfer nå...med K800i som modem!

 

Har vært inne på speedometeret til ITAVISEN og målt hastigheten...339kbit inn og 118kbit ut...ser ikke veldig bra ut på papiret, men det går faktisk bedre enn man skulle tro!

 

Fredag streamet jeg radio hele dagen...hadde lastet ned 280Mb på en 6 timers arbeidsdag...

 

Jeg har NetCom Connect...som koster 499,- pr mnd fri nedlasting. Før dette kostet det max 20,- pr dag, men dette blir jo opp til 620,- pr mnd (ved 31 dager) så det lønner seg jo ikke i lengden.

 

Fint når man ikke har internettlinje hjemme...og man kan jo surfe over alt...men går utrolig tregt når man bare har GPRS og ikke 3G....skulle vært EDGE på K800i

Lenke til kommentar

Poenget til netcom er at du om du surfter med oppsettet mobil.netcom.no (som du gjør med wap) er max-pris 20 kr pr dag. Om du skal bruke internet.netcom.no som apn så må du har datamania for å ha maxpris på 20 kr pr. dag.

 

Selv har jeg satt opp mac'en til å bruke apn mobil.netcom.no når jeg surfer fra mobilen og jeg betaler ikke mer enn maks 20 kr pr dag, med andre ord; du trenger ikke datamanina, men du må passe på hvordan du setter opp telefonen/pc'en før du surfer i vei.

Lenke til kommentar

Jeg har bruket Datamania en go del.

 

Det er så enkelt som dette. Ved valig bruk,uten datamania. Er det ikke noe fastpris,du bet for vær mb. men med datamania,så stopper det på kr25 uansett hvor mye du surfer.

 

Jeg bruker 3g en go del,og har aldri kommet over 25kr pr dag. Vist du har pc,kan du legge opp kobling mot nette på den, og bruke tlf som modem. Og surfe i full fart :) 3G da. hehe.

 

Så enkelt forklart.

Uten datamania,ingen topp(mb teller vanlig)

Med Datamania. Du overstiger aldri 25kr pr dag.(Fri bruk kr25 pr dag)

 

Er dere i tvil på dette,så enkelt å greit,ring netcom. Så for dere dette bekreftet..

Lenke til kommentar
Jeg har Telenor Bedrift Proff.

Hvilke priser gjelder for meg?

Syns Telenor sine sider er håpløse når det gjelder info om dette..

7779154[/snapback]

 

 

Grunnen til at det er vanskelig å finne er jo at du må se på de prisene du har fått av Telenor. I bedriftsverdenen er det gjerne egne priser på bakgrunn av avtaler og dermed blir ikke listeprisen frontet. Det du har som pris har du nok fått per post en gang, men det er jo mulig å ringe 09000 på dagtid og få snakke med en fra bedrift der.

 

Ellers står listeprisen her: http://www.telenor.no/bedrift/produkter/mobil/gprs.html

 

Oppskrift: Gå til telenormobil.no/bedrift. Klikk på "Pris". Klikk så "GPRS".

 

Er enig i at sidene kunne være mye mye bedre enn det de er, men at det er fryktelig å vanskelig å finne prisen vet jeg neppe om jeg er enig i.

Lenke til kommentar
Jeg har Telenor Bedrift Proff.

Hvilke priser gjelder for meg?

Syns Telenor sine sider er håpløse når det gjelder info om dette..

7779154[/snapback]

 

 

Grunnen til at det er vanskelig å finne er jo at du må se på de prisene du har fått av Telenor. I bedriftsverdenen er det gjerne egne priser på bakgrunn av avtaler og dermed blir ikke listeprisen frontet. Det du har som pris har du nok fått per post en gang, men det er jo mulig å ringe 09000 på dagtid og få snakke med en fra bedrift der.

 

Ellers står listeprisen her: http://www.telenor.no/bedrift/produkter/mobil/gprs.html

 

Oppskrift: Gå til telenormobil.no/bedrift. Klikk på "Pris". Klikk så "GPRS".

 

Er enig i at sidene kunne være mye mye bedre enn det de er, men at det er fryktelig å vanskelig å finne prisen vet jeg neppe om jeg er enig i.

7780237[/snapback]

 

Hva du betaler per MB er det vel bare telenor selv som kan finne ut, men aller Telenors abbonementer har maxpris på 25 kroner når du surfer på mobilen og 50 kroner når du surfer emd pc. Dette er per døgn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...