Sagacious Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Se her: http://www.theinquirer.net/?article=6424 Det betyr jo at den vil slå FX i noen tilfeller.... Lenke til kommentar
AzTm Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 det stemmer jo overhodet ikke, den regnemåten ble brukt fordi nvidia brukte den samme for å reklamere for geforce fx.. og ati brukte den nå for å vise at det ikke stemmer :smile: Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Ati mener selvsagt ikke at den reelle minnebåndbredden er så høy (se mot slutten av artikkelen). MEN det var jo en genial måte å slå tilbake mot Nvidia sine papirtall på da - de gjorde jo utregningen på samme måte som Nvidia og oppnådde tredobbel (teoretisk) ytelse med Radeon 9700pro i forhold til Nvidia sitt kommende kort. Hehe - morsomt! Og hvem vinner 'krigen'? - Jo, vi brukerne! Personlig har jeg ingen sterke merkepreferanser - har hatt både 3DFX, Matrox, Ati og Nvidia og bestilte meg et Radeon 9700pro-kort i går. [ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-11-28 15:38 ] Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 enig jeg har alltid holdt en liten knapp på ati, men fra et helt objektivt standpunkt: GLED deg til du får 9700-kortet i hus :DD Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 28. november 2002 Forfatter Del Skrevet 28. november 2002 Quote: .....Og hvem vinner 'krigen'? - Jo, vi brukerne! Personlig har jeg ingen sterke merkepreferanser - har hatt både 3DFX, Matrox, Ati og Nvidia og bestilte meg et Radeon 9700pro-kort i går.... Det samme her. Jeg har hatt alt fra Rage-"fury", Voodoo5500, Gf3. Jeg bestilte meg også kortet til Komplett i går... Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Hehe, samme her. De siste årene har jeg hatt ATI Mach 64, ATI Rage Pro,Voodoo 2, Voodoo 3, GF2MX, GF3TI200... Tenkte kanskje det var på tide å prøve ATI litt igjen. Hadde lyst på et 9700 Pro, men skulle ikke kjøpe det før jul hvis det ikke kom under 3000.- Trodde jo jeg var rimelig sikker på å slippe den utgiften... FEIL!!! Så nå er det på vei med posten. :smile: Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Quote: ... skulle ikke kjøpe det før jul hvis det ikke kom under 3000.- Trodde jo jeg var rimelig sikker på å slippe den utgiften... FEIL!!! Hehe - samme her, hadde på en måte satt 3000,- som grense jeg også. Har GF3 nå (venter på postmannen og 9700pro-kortet...) og før der igjen hadde jeg GF1, så jeg føler at jeg på en måte har klart å hoppe over annenhver 'generasjon' men alikevel har hatt forholdsvis bra ytelse hele tiden. Det 'beste' kortet jeg noensinne har hatt (i form av oppgradering/'grafisk revolusjon') var dog VooDoo 2... Husker jeg så Turok på VooDoo 1 i 512x384 oppløsning hos en kamerat noen måneder før VooDoo 2 kom og ble målløs av 3D-grafikken :smile: [ Denne Melding var redigert av: Gabriel_X på 2002-11-29 00:50 ] Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Voodoo 2 var så usannsynlig sweeeet. :smile: Det er vel ikke lenge til nVIDIA sender ut samplekort, så vi får vel kanskje faktiske ytelsestall snart. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 28. november 2002 Forfatter Del Skrevet 28. november 2002 Ja Voodoo2 var konge husker en kompis som hadde 2 som var koplet sammen. Han var kongen, mens jeg hadde "Banshee" :smile: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Åh, jeg har da både Voodoo 2 og Banshee i den gamle pcen. :wink: Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 Quote: Den 2002-11-29 00:54, skrev Njaal[NOR]:Ja Voodoo2 var konge husker en kompis som hadde 2 som var koplet sammen. Han var kongen, mens jeg hadde "Banshee" :smile: Det at man kunne koble sammen 2 var jo genialt, hadde aldri råd til det selv dog... Var det ikke ScanLineInterleave eller no de kalte teknologien bak det - at kortene tegnet annenhver linje på skjermen eller no? I mine øyne synes jeg faktisk Voodoo2 (eller kanskje egentlig 1...) er den største grafikk-revolusjonen som har vært i PC-verdenen - alt etterpå er jo bare (riktignok enorme men dog..) forbedringer mens de første Voodoo-kortene egentlig var noe HELT nytt innen 3D-grafikk for spill. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 29. november 2002 Forfatter Del Skrevet 29. november 2002 Quote: .........I mine øyne synes jeg faktisk Voodoo2 (eller kanskje egentlig 1...) er den største grafikk-revolusjonen som har vært i PC-verdenen - alt etterpå er jo bare (riktignok enorme men dog..) forbedringer mens de første Voodoo-kortene egentlig var noe HELT nytt innen 3D-grafikk for spill. Nei det er ikke så langt fra sannheten det. Satt for et par dager siden og så på hele lanseringen av FX på nettet. Da sa jo også direktøren for Nvidia, at han var meget glad for å ha 3dfx på "sin side" når de utviklet produktet... Hadde bare 3dfx hatt mer penger i kassa og 2x av Mhz på GPUene sine, så tror jeg ikke Nvidia hadde vært så store på markedet. Lenke til kommentar
nikey Skrevet 29. november 2002 Del Skrevet 29. november 2002 tull, voodoo1 som var revolusjonen. V2 har bare en oppgradert versjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå