HaxyQ Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Hei. Når jeg installerer Vista, kan jeg ha XP på maskinen også, og bytte mellom disse. Men kan jeg kjøre program/spill på Vista, men installert tidligere på XP? Hvis ikke, er det da bare å installere dem på nytt i samme mappe på Vista, eller må jeg lage en ny mappe? Og hvis jeg kan kjøre installerte program/spill på Vista, hvordan får jeg dem til å vises i "Legg til/Fjern programmer"? For der var det bare helt blankt når jeg kjørte Vista RS1. Takker for svar. Endret 19. januar 2007 av Haxy Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Har bare nok kunnskap til å si at det går ann å ha både xp og vista på samme pc, men at da må de innstaleres på hver sin partisjon. Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Ok, ingen andre som vet? Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Må innstallere programmene på nytt i Vista slik som med andre OS så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
TrooperTom Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg har ennå tilgode å finne et spill som ikke funker i Vista og jeg har testa maaange. Du kan ikke flytte mapper mellom xp og Vista, og vente at de skal funke for det gjør de ikke. Rart at du ikke får de opp i "legg til/fjern program" menyen, alle ting jeg installerer dukker opp. Jeg kjører Vista Ultimate RTM 6000. Du kan dele opp hard disken din i 2 partisjoner og installlere xp på den andre delen. Google litt så finner du mange guider på hvordan du gjør det. Lenke til kommentar
Kahl Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg har nå kjørt både Vista og XP på bærbaren min ganske lenge, og kan dele det jeg har erfart: Når det gjelder spill, kjører det meste greit i Vista (spesielt med de nye Forceware 100.30 driverce ). Når det gjelder reinstallering, er det noen som funker greit uten å gjøre noe, men de fleste krever enten en reinstallasjon, eller hvertfall flytting av noen filer. Mange spill krever oppdaterte versjoner av DirectX 9 har jeg erfart, hvis du prøver å kjøre dem uten reinstallasjon, da må du bare gå på spill-DVDen, finne DirectX mappa, og kjøre setup.exe (feilmeldinga du får når du prøver er noe som "Could not find file d3dx9_29, _30, etc). Filene du kanskje må flytte ligger ofte i My Documents eller My Documents/My Games. Når det gjelder programmer må du som regel reinstallere dem, men jeg har erfart at det som regel går helt fint å installere dem i samme mappe som i XP, du må bare være klar over at noen innstillinger kan gå tapt. Noen få programmer kan du også kjøre direkte uten installasjon, men dette er ganske få programmer som funker som de skal da. Lykke til med Vista Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå