fredde Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Hvordan går jeg frem når jeg skal koble 2 pc mot hverandre ? Skal bare overføre filer til å fra. Har nettverkskort og XP i begge maskinene. Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 En Stk UTP krysset kabel, en nettverks addresse ala 192.168.X.X på begge maskinene, og en workgroup ala MSHOME eller lignende, og et navn på maskinene. veldig enkelt. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Kryssa kabel "Ny nettverkstilkobling" på maskina som står mot nett i dag. Følg wizard og den lager en config-fil som kan kjøres på den andre maskinen (via diskett) Alternativene for topologi er tegnet og forklart. Clic'n run. Lenke til kommentar
fredde Skrevet 28. november 2002 Forfatter Del Skrevet 28. november 2002 Jeg sitter i dag ikke på en krysset kabel. Men jeg har tang, kabel og klips, kan jeg da lage en slik krysset kabel ? Noen som har oppskriften i så fall ? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Hvis du har tilgang til en hub/switch kan du bruke en vanlig kabel... Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 15:39, skrev fredde:Jeg sitter i dag ikke på en krysset kabel. Men jeg har tang, kabel og klips, kan jeg da lage en slik krysset kabel ? Noen som har oppskriften i så fall ? Hmmm, har vært oppe ett par hundre ganger Vel her er en god side for kobling av UTP/STP Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 15:39, skrev fredde:Jeg sitter i dag ikke på en krysset kabel. Men jeg har tang, kabel og klips, kan jeg da lage en slik krysset kabel ? Noen som har oppskriften i så fall ? Det er enkelt å lage en krysset kabel. Har ikke koblingskjema her, men søk på nettet så finner du det. Veldig enkelt! Har gjort det selv 3 ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå