Gå til innhold

Kjøler denne 250mm vifta bra?


Brian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må jo skjære ut hull i side døra dog, men det tar ikke lange tida.

7762502[/snapback]

 

neida det er ikke noe problem. Finner vel alltids noe å herpe et hull i døra med. Slegge for eksempel. :D

7762540[/snapback]

haha, ja bruk slegge. Da blir det strøkent arbeid. Legg inn bilde da, når du er ferdig. :love:

Lenke til kommentar
haha, ja bruk slegge. Da blir det strøkent arbeid. Legg inn bilde da, når du er ferdig. :love:

7762705[/snapback]

 

heheh, skal gjøre det. :D Har tenkt å bestille denne vifta fra microplex.no, og skal i tillegg ha DENNE kjøleren. Men datoen den ventes er allerede overskridet, og likevel er den ikke på lager. Har ventet på denne lenge nå, og sendte mail til de og spurte når de fikk den på lager igjen. De svarte med at den skulle komme denne uka, men neida, er fremdeles ikke på lager. :( Må ha denne nå siden min streiker hvert øyeblikk, og da blir jeg uten pc. Er også avhengig av å ha akkurat denne kjøleren siden den er det eneste som passer, grunnet dårlig plass pga skjermkortet.

Lenke til kommentar
Den så digg ut :dribble:

 

Har en Zalman passiv kjøleribbe jeg da :)

7765490[/snapback]

 

skal også feste på en 80mm vifte på den i tillegg, så da blir det kjølig håper jeg. Hk ligger å idler på 40 grader, så bare det viser at kjøleren som er på nå, er skrøpelig og ubrukelig. Satser på å komme ned på 20 grader en plass.

Lenke til kommentar
Den så digg ut :dribble:

 

Har en Zalman passiv kjøleribbe jeg da :)

7765490[/snapback]

 

skal også feste på en 80mm vifte på den i tillegg, så da blir det kjølig håper jeg. Hk ligger å idler på 40 grader, så bare det viser at kjøleren som er på nå, er skrøpelig og ubrukelig. Satser på å komme ned på 20 grader en plass.

7765622[/snapback]

20grader var litt optimistisk tror jeg. Minimum 25 ville jeg si.. Skal vi vedde :tease: ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja, fikk i dag endelig min nye chipsettkjøler og satte på en 80mm vifte som jeg hadde liggende. Temperaturen datt utrolige 18grader! Ligger på 21 grader når jeg booter windows. :) Tilsvarende var den før av og til opp i 40 grader og kansje mer. Men den sank med ca 18 grader, samt det ble mye stillere og mer behagelig. :)

 

250mm vifta har jeg også fått, men mangler verktøy til å skjære hull nå. Så det må jeg evt fikse på neste hjemtur. :)

 

Rensa også cpu vifta for støv, og den sank fra 31-32 grader til 21-23. :D Den feite hybelkaninen på kjøleribba.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Trodde du var smart nok til å vite at en luftkjøer kan ikke kjøle kaldere en luften den trekker igjennom kjøleribbene.

7899924[/snapback]

 

hva mener du? Tempen sank ikke til 18 grader, men den minket med 18 grader fra utgangspunktet. Altså den ligger på 21-23grader en plass. Var ca 20 grader på rommet akkurat da, men er ikke helt sikker siden jeg ikke så nøye på den.

Lenke til kommentar
Ligger på 21 grader når jeg booter windows.

Det betyr vel at den er 21*C og ikke sank 21 grader..?

 

EDIT: Hvordan fungerer 250mm viften btw? Du kan alltids teste den utfor kabinettet, bare for min skyld :)

7900510[/snapback]

 

hahah, så utrolig styr det ble av dette da. :D Den sank med 18 grader og den aktuelle temperaturen ble da mellom 21-23 grader.

 

250mm vifta funket over forventningene, måtte nesten holde meg fast i gulvet så jeg ikke blåste bort. :p Den flytter MYE luft, noe som også størrelsen indikerer. På fullt turtall bråker den heller ikke noe nevneverdig, synes den var veldig stille og flyttet mye luft. Så gleder meg til å få skjært hull i sidedøra og satt den inn, men mangler verktøy til det akkurat nå. Så det blir om en liten stund. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...