Brian Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) hei Skal bestille noen småting fra microplex og tenkte jeg kansje skulle ta med en SLIK vifte i samme slengen også. Men kjøler den noe bra, eller ser den bare bra ut? ser at den flytter en del luft så det bør vel tilsi at den kjøler brukbart. Har tenkt å montere den i mitt Cooler Master Cavalier kabinett. Endret 19. januar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Lurer på dete selv. En kamerat har en slik vifte i sidedøren sin og sier den kjøler bra og stille, men så kan han ikke så mye om data så jeg vet ikke helt.. Lenke til kommentar
fdl Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 har en selv. er sann ok fornøyd! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Den er jo helt kurrant. Men den kjører på lavt turtall, og bråker dermed ikke så mye. Men fortsatt flytter godt med luft. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Da tror jeg at jeg invisterer i en slik vifte da. Håper den funker bra. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Da tror jeg at jeg invisterer i en slik vifte da. Håper den funker bra. 7762119[/snapback] Du må jo skjære ut hull i side døra dog, men det tar ikke lange tida. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Du må jo skjære ut hull i side døra dog, men det tar ikke lange tida. 7762502[/snapback] neida det er ikke noe problem. Finner vel alltids noe å herpe et hull i døra med. Slegge for eksempel. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Du må jo skjære ut hull i side døra dog, men det tar ikke lange tida. 7762502[/snapback] neida det er ikke noe problem. Finner vel alltids noe å herpe et hull i døra med. Slegge for eksempel. 7762540[/snapback] haha, ja bruk slegge. Da blir det strøkent arbeid. Legg inn bilde da, når du er ferdig. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 haha, ja bruk slegge. Da blir det strøkent arbeid. Legg inn bilde da, når du er ferdig. 7762705[/snapback] heheh, skal gjøre det. Har tenkt å bestille denne vifta fra microplex.no, og skal i tillegg ha DENNE kjøleren. Men datoen den ventes er allerede overskridet, og likevel er den ikke på lager. Har ventet på denne lenge nå, og sendte mail til de og spurte når de fikk den på lager igjen. De svarte med at den skulle komme denne uka, men neida, er fremdeles ikke på lager. Må ha denne nå siden min streiker hvert øyeblikk, og da blir jeg uten pc. Er også avhengig av å ha akkurat denne kjøleren siden den er det eneste som passer, grunnet dårlig plass pga skjermkortet. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Den så digg ut Har en Zalman passiv kjøleribbe jeg da Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Den så digg ut Har en Zalman passiv kjøleribbe jeg da 7765490[/snapback] skal også feste på en 80mm vifte på den i tillegg, så da blir det kjølig håper jeg. Hk ligger å idler på 40 grader, så bare det viser at kjøleren som er på nå, er skrøpelig og ubrukelig. Satser på å komme ned på 20 grader en plass. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Den så digg ut Har en Zalman passiv kjøleribbe jeg da 7765490[/snapback] skal også feste på en 80mm vifte på den i tillegg, så da blir det kjølig håper jeg. Hk ligger å idler på 40 grader, så bare det viser at kjøleren som er på nå, er skrøpelig og ubrukelig. Satser på å komme ned på 20 grader en plass. 7765622[/snapback] 20grader var litt optimistisk tror jeg. Minimum 25 ville jeg si.. Skal vi vedde ? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Ja, fikk i dag endelig min nye chipsettkjøler og satte på en 80mm vifte som jeg hadde liggende. Temperaturen datt utrolige 18grader! Ligger på 21 grader når jeg booter windows. Tilsvarende var den før av og til opp i 40 grader og kansje mer. Men den sank med ca 18 grader, samt det ble mye stillere og mer behagelig. 250mm vifta har jeg også fått, men mangler verktøy til å skjære hull nå. Så det må jeg evt fikse på neste hjemtur. Rensa også cpu vifta for støv, og den sank fra 31-32 grader til 21-23. Den feite hybelkaninen på kjøleribba. Endret 8. februar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 18 grader, er det peltlier på den, eller har du 10 grader på rommet dit? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 18 grader, er det peltlier på den, eller har du 10 grader på rommet dit? 7899549[/snapback] Nei hadde 20 grader på rammet da jeg sjekka. Men grunnen kan være at den gamle var nesten ødelagt uansett. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Trodde du var smart nok til å vite at en luftkjøer kan ikke kjøle kaldere en luften den trekker igjennom kjøleribbene. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 Trodde du var smart nok til å vite at en luftkjøer kan ikke kjøle kaldere en luften den trekker igjennom kjøleribbene. 7899924[/snapback] hva mener du? Tempen sank ikke til 18 grader, men den minket med 18 grader fra utgangspunktet. Altså den ligger på 21-23grader en plass. Var ca 20 grader på rommet akkurat da, men er ikke helt sikker siden jeg ikke så nøye på den. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Åja, da misforstod jeg :!: Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Ligger på 21 grader når jeg booter windows. Det betyr vel at den er 21*C og ikke sank 21 grader..? EDIT: Hvordan fungerer 250mm viften btw? Du kan alltids teste den utfor kabinettet, bare for min skyld Endret 8. februar 2007 av todda7 Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Ligger på 21 grader når jeg booter windows. Det betyr vel at den er 21*C og ikke sank 21 grader..? EDIT: Hvordan fungerer 250mm viften btw? Du kan alltids teste den utfor kabinettet, bare for min skyld 7900510[/snapback] hahah, så utrolig styr det ble av dette da. Den sank med 18 grader og den aktuelle temperaturen ble da mellom 21-23 grader. 250mm vifta funket over forventningene, måtte nesten holde meg fast i gulvet så jeg ikke blåste bort. Den flytter MYE luft, noe som også størrelsen indikerer. På fullt turtall bråker den heller ikke noe nevneverdig, synes den var veldig stille og flyttet mye luft. Så gleder meg til å få skjært hull i sidedøra og satt den inn, men mangler verktøy til det akkurat nå. Så det blir om en liten stund. Endret 8. februar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå