Gå til innhold

MMORTS? En praktisk mulighet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei altså du har akkurat samme grensesnitt som StarCraft, men du spiller ikke bare mot 4 spillere på ditt lokale lan... Du spiller mot 1000 stykker over internett. På enorme kart. Vanskelig å forklare... Og sannsynligvis vanskelig å realisere da man kan risikere å dø veldig fort i RTS :) Og det vil jo være kjipt. Det må finnes en måte å forhindre de som nettopp har begynnt å spille i å bli overkjørt av de som har 100000 Zerglings :)

-C-

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Den eneste umuligheten jeg ser for meg er båndbredde! Men et mmorts hadde vært steintøft, spesielt dersom diplomati og politikk hadde vært vesentlig i spillet :)

Lenke til kommentar

Som den hobby-utvikleren jeg er har jeg faktisk ofte tenkt på idéer angående en MMORTS. Det vil definitivt la seg gjøre, men man bumper inni et par hindere: Hva skjer når du logger ut? Vil riket ditt fortsette? Hva skal hindre folk i å knuse deg mens du er borte? Hvor mye skal det være mulig for noen å bre seg? Vil det være morsomt nok over tid, hvordan skal man få til utviklingen man har i MMORPGs? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Som den hobby-utvikleren jeg er har jeg faktisk ofte tenkt på idéer angående en MMORTS. Det vil definitivt la seg gjøre, men man bumper inni et par hindere: Hva skjer når du logger ut? Vil riket ditt fortsette? Hva skal hindre folk i å knuse deg mens du er borte? Hvor mye skal det være mulig for noen å bre seg? Vil det være morsomt nok over tid, hvordan skal man få til utviklingen man har i MMORPGs? :)

7757153[/snapback]

Det hadde vel tatt seg ut om riket ditt forsvant fra kartet når du logga ut ja. Jeg ser for meg en verden med stor kniving imellom nasjoner, men få invasjoner, grunnet faren for å sette seg i en diplomatisk knipe. Som mange vet liker ikke andre land at et naboland feier vekk andre land for å ekspandere, det kan av og til oppfattes som litt truende.

Nå har jeg jo ikke noen superløsning på det, men det hadde vært morsomt å se en ide realiseres :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...