Gå til innhold

Hva var fjorårets beste spill?


Anbefalte innlegg

Likevell, om det ikke skal sammenlignes mellom motorsag i GoW og Doom 3 så skal det heller ikke sammenlignes mellom TP og OoT/MM. Det blir totalt feil. Og du sier jo selv at du gjør det, så hvordan blir det da? Ja det ser man av resultatet på årest spilløyeblikk.

 

Gullstikka = :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VM i flisespikkeri dette her, Bear.

 

Dersom bruken av motorsag i GoW og Doom 3 hadde liknet på hverandre så ville ikke motorsaga i GoW blitt nominert til årets spilløyeblikk. De likner ikke på hverandre. Det er to helt forskjellige spillopplevelser.

 

Dersom Zelda: TTP hadde hatt øyeblikk som føles friske og nye og skilte seg nevneverdig ut fra Ocarina of Time så ville kanskje et enkeltøyeblikk fra spillet blitt nominert til årets spilløyeblikk.

 

Nå nekter jeg å svare på flere henvendelser om motorsag fra deg, før du har spilt Gears of War og har et reellt grunnlag å uttale deg på.

Lenke til kommentar

Lister seg stilt på tå og unngår haugen med fliser som enkelte har spikket fra seg, tar frem en kniv, en liten pinne og begynner å spikke litt selv

 

Nå er jeg litt usikker på hvilken versjon av TP du har spilt (Wii/GC), Pastor L, men å fiske med Wiimoten/nunchuck i Twilight Princess er nå faktisk ett av de mest minneverdige øyeblikkene jeg har hatt som gamer. Noensinne. Og det kommer fra en som begynte med Pong tidlig på 80tallet ;)

 

Ikke for å kverulere eller noe, men etter min subjektive oppfatning er det høyst kvalifiserende. Men nøkkelordet her er vel 'subjektive', tenker jeg :)

Endret av cetram
Lenke til kommentar

Kryper frem fra sin allerede enorme flishaug, spytter litt fliser og finner en svær bjørk som passer perfekt til flisespikkeri

 

Nå er jeg litt usikker på hvilken versjon av TP du har spilt (Wii/GC), Pastor L, men å fiske med Wiimoten/nunchuck i Twilight Princess er nå faktisk ett av de mest minneverdige øyeblikkene jeg har hatt som gamer. Noensinne. Og det kommer fra en som begynte med Pong tidlig på 80tallet

 

Der er en av øyeblikkene i TP som jeg snakker om. Det andre legger jeg ved som bilde for ikke å spoile. De som har spillet TP vil kjenne igjen øyeblikket, omstendighetene rundt det og vet hva jeg snakker om, enig eller ei.

 

Edit: bare synet av bildet gir meg frysninger. Hm, tror jeg skal spille gjennom TP for fjerde gang siden jeg fikk det 8 Desember i fjor.

post-17960-1169499855_thumb.jpg

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Nå er jeg litt usikker på hvilken versjon av TP du har spilt (Wii/GC), Pastor L, men å fiske med Wiimoten/nunchuck i Twilight Princess er nå faktisk ett av de mest minneverdige øyeblikkene jeg har hatt som gamer. Noensinne. Og det kommer fra en som begynte med Pong tidlig på 80tallet ;)

7777811[/snapback]

 

Jeg har Wii-versjonen av TP, men akkurat fiskinga hadde jeg gjort før i Bass Hunter på Dreamcast. Og på fiskekontrolleren der er det til og med en snelle! Så fiskinga i Zelda ble ikke den helt store wow-opplevelsen for meg, faktisk.

Lenke til kommentar

Akk ja.. Var ikke engang klar over at det fantes en egen fiskekontroller med snelle som kunne kobles til en Dreamcast :blush:

 

Men det er vel bare med på å undestreke at dette med spillopplevelser er høyst subjektivt. Men å inkludere en kategori av den typen der er vel omtrent som å smøre både hånden og resten av kroppen inn med en blanding av fruktose, honning og sjokolade, stikke hvert lem inn i et passende vepsebol og sette i gang med en ytterst heftig solotango ;)

Endret av cetram
Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke muligheten til å stemme på noen av mine favoritter

 

Utelater episode 1 da jeg synes dette var altfor likt hl2, mulig det kommer noe nytt mot slutten men har ikke orket å spille så langt.

 

Savnet en underdog på de fleste lister - Flatout 2, som har en fantastisk fysikk å gir meg omtrent et Fantastisk øyeblikk hver gang jeg spiller, blir aldrig lei av replay fra dette spillet.

 

Savner å kunne stemme på gothic 3 som jeg synes lett kunne erstattet Oblivion i alle kategorier av grunner nevnt tidligere

 

Savner Darkmesiah som jeg synes kunne byttes ut med episode 1 da det er samme glitterendet grafikk og fart bare her er alt nytt.

 

Savner Medieval 2 som også gir utrolige opplevelser.

 

Savner rett å slett et spill jeg kunne stemme på, men som nevnt virker det som denne testen ikke er rettet mot gamere som meg men mer mainstream som vistnokk er av en helt annen mening. Mulig det haddet hjulpet med 10 valg på listen i steden for bare 5 :)

Lenke til kommentar
Savner rett å slett et spill jeg kunne stemme på, men som nevnt virker det som denne testen ikke er rettet mot gamere som meg men mer mainstream som vistnokk er av en helt annen mening. Mulig det haddet hjulpet med 10 valg på listen i steden for bare 5 :)

7778611[/snapback]

 

Ja, når jeg skriver oppsummering av juryarbeidet for arrangørene kommer jeg absolutt til å anbefale de å ha med flere nominerte i kategoriene som publikum kan stemme på neste år. Flere av de spillene du nevnte var med på shortlista frem til vi skulle sitte igjen med fire i hver kategori.

Lenke til kommentar
Hva var egentlig grunnen til at det ble så få tittler under hver kategori? som du sikkert vet sjøl gir ikke dette folk et veldig stort rom for og stemme på sine favoritter :)

7778720[/snapback]

 

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror det er fordi NRK må forberede videoklipp fra hver nominerte tittel som skal vises på skjermen under prisutdelingen, og at dette ikke skal være for ressurskrevende ettersom det er bare en knapp måned igjen til utdelinga. Nå er det vel heller ikke vanlig at det er mer enn fire nominerte på de fleste prisutdelinger jeg kommer på (Oscar, Spellemann, Amanda, etc.).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bare for å få sagt det; motorsagen i Gears of war kan ikke sammenlignes med noen annen motorsag i spill, for det første er det ikke så enkelt å få brukt den hele tiden, da må du flanke fienden, for det andre så er det den følelsen over makt man har i det spillet, fienden har ikke en sjanse når man først får startet motorsagen, de blir som regel delt i flere biter, mens blodet fyker over skjermen, samtidig som det kommer et lite gitar-riff i bakgrunnen.

 

Se

hvis dere tviler.
Lenke til kommentar

Hvorfor må alle sammenligne Beste opplevelse med 14-åringer? Er 14, og fant ingen jeg likte. Motorsagen i GeoW er knall første gangen, men når det går opp for deg at man blir skutt halvt i hjel på vei for å bruke den, går man raskt lei. :hrm:

QUOTE(Pastor Lorentzen @ 22/01-2007 : 18:43

Dersom Zelda: TTP hadde hatt øyeblikk som føles friske og nye og skilte seg nevneverdig ut fra Ocarina of Time [b)

så ville kanskje et enkeltøyeblikk fra spillet blitt nominert til årets spilløyeblikk[/b].

7776368[/snapback]

Forstår at ikke et enkeltøyeblikk har blitt trukket ut fra Tp. Dere ville ha trengt en egen jury, så mange er det. :love: Hele spillet er genialt. Ingen kåringer eller juryer skal få meg til å tro at det er dårlig. :mad:

(burde kanskje ikke ha oppgitt alderen min, nå kommer ingen til å ta meg seriøst lenger.)

Lenke til kommentar
Hvorfor må alle sammenligne Beste opplevelse med 14-åringer? Er 14, og fant ingen jeg likte. Motorsagen i GeoW er knall første gangen, men når det går opp for deg at man blir skutt halvt i hjel på vei for å bruke den, går man raskt lei. :hrm:

 

Det er derfor det er morsomt å bruke den, det er en fin balanse i motorsag-bruken, man kan ikke bruke den for mye, ei heller for lite. ;)

 

Hvis du har problemer med å komme deg til fienden uten å bli skutt ihjel anbefaler jeg deg å lage en taktikk, GeoW er et halvveis taktisk skytespill, hvis du gjør det slik.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...