Gå til innhold

Innholdet på partisjonen borte..

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg satt på pc`en, så plutselig bare forsvant den ene harddisken. Den har jeg DIV og Programmer som jeg har installert på (D:/ og E:/).

Så restarta jeg, så kom den ikke på, så restarta jeg den et par ganger til, så kom den på. Men da var bare den ene partisjonen på harddisken der! Programmer (E:/) var der. Mens det går ikke ann å komme inn på D:/.

Se bilde:

post-76253-1169211107_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et diagnoseprogram som inspiserer partisjonstabeller og bootsektorer. Gjør det mulig å finne ut hva som er galt.

Last ned denne filen, kjør programmet, og post MBRlist.txt her.

http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip

NB! Med Vista må du høyreklikke .exe filen og velge "Kjør som Administrator".

7756286[/snapback]

Okay.. Nå har jeg gjort det.. Her er filen:

MBRlist.txt

Lenke til kommentar

Han mener chkdsk, scandisk var før i tiden.

Den første partisjonen her ser OK ut i begynnelsen, men backup bootsektor er overskrevet. Og den andre partisjonen er helt overskrevet.

Vet ikke hva som gjør slikt, om det er virus eller noe.

Har vel mine tvil om at chkdsk kan gjøre noe. Anbefaler å forsøke EasyRecovery eller GetDataBack for å analysere om det finnes filer å hente ut.

Lenke til kommentar

Den første partisjonen her ser OK ut i begynnelsen, men backup bootsektor er overskrevet. Og den andre partisjonen er helt overskrevet.

Har vel mine tvil om at chkdsk kan gjøre noe. Anbefaler å forsøke EasyRecovery eller GetDataBack for å analysere om det finnes filer å hente ut.

7756912[/snapback]

Dritt!! :nei: Så hvis det ikke går med GetDataBack så er det ikke noe å gjøre med?

Lenke til kommentar

7756912[/snapback]

HVordan kjøre CHKDSK?

Lenke til kommentar

chckdsk kjører du fra et cmd vindu. Eller du kan velge 'verktøy' fra 'Egenskaper' til en disk, der har du feilsjekking.

Hvis ikke GetDataBack eller lignende finner noe så er det vel lite annet å gjøre enn å formatere. IBAS kunne kanskje funnet noe, men slikt har de færreste råd til.

Edit: Ser du skrev på det første bildet at partisjonen skulle hete "DIV", og det navnet er borte. Det tyder på at en metafil er borte, så det kan være mye som er overskrevet.

Noen ide om hva som kan ha gjort dette? Brukte du f.eks noe Torrent program eller lignende?

Endret av hårek
Lenke til kommentar
chckdsk kjører du fra et cmd vindu. Eller du kan velge 'verktøy' fra 'Egenskaper' til en disk, der har du feilsjekking.

Hvis ikke GetDataBack eller lignende finner noe så er det vel lite annet å gjøre enn å formatere. IBAS kunne kanskje funnet noe, men slikt har de færreste råd til.

Edit: Ser du skrev på det første bildet at partisjonen skulle hete "DIV", og det navnet er borte. Det tyder på at en metafil er borte, så det kan være mye som er overskrevet.

Noen ide om hva som kan ha gjort dette? Brukte du f.eks noe Torrent program eller lignende?

7757719[/snapback]

Hmm.. Jeg brukte uTorrent.. Men har jo ikke skjedd før når jeg har brukt det.. ?

EDIT: Nå forsvinner begge partisjonene stadig vekk.. Må restarte for at de skal komme igjen :dontgetit:

Endret av benbeni
Lenke til kommentar

7757719[/snapback]

Hmm.. Jeg brukte uTorrent.. Men har jo ikke skjedd før når jeg har brukt det.. ?

EDIT: Nå forsvinner begge partisjonene stadig vekk.. Må restarte for at de skal komme igjen :dontgetit:

7757945[/snapback]

prøv å formater?

Lenke til kommentar

7757719[/snapback]

7757945[/snapback]

prøv å formater?

7758298[/snapback]

Ja det går jo sikkert det da.. Men det er endel på den som jeg kunne tenkt meg å hatt liksom.. Som jeg har lasta ned..

Lenke til kommentar
Brenn på dvd..

7758518[/snapback]

Problemet er jo at jeg kommer jo ikke inn på disken! :p

7758681[/snapback]

mente formatere windows da. Se om det hjelper..

7763310[/snapback]

Har jo akkuratt gjort det.. Men det er jo ikke den harddisken som windows ligger på som er noe galt med. Har 2 Harddisker. Men samma.. Jeg formatterte bare den parisjonen.. Håper ikke det skjer det samme igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...