hanzn Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hei. Jeg driver nå og bygger min nye pc som kom i dag morges. Jeg har satt inn CD'romet og Harddisken. Får nå høre at man ikke skal sette ting inn i PCen uten et jordet armbånd. Veit ikke om det har noe å si, men har ikke satt in strømforsyninga. Kan jeg ha skadet Harddisken ? Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hardisken har du jaffal ikke skadet, er nok større sannsynelighet for at HK eller GPU har strøket med. Men det går bra, har montert rundt 40 pcer og har aldri brukt armlenke! Lenke til kommentar
hanzn Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Hardisken har du jaffal ikke skadet, er nok større sannsynelighet for at HK eller GPU har strøket med. Men det går bra, har montert rundt 40 pcer og har aldri brukt armlenke! 7755697[/snapback] Hva er GPU ? Det fine er at jeg ikke har rørt Hovedkortet enda ; ) Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hardisken har du jaffal ikke skadet, er nok større sannsynelighet for at HK eller GPU har strøket med. Men det går bra, har montert rundt 40 pcer og har aldri brukt armlenke! 7755697[/snapback] Hva er GPU ? Det fine er at jeg ikke har rørt Hovedkortet enda ; ) 7755819[/snapback] GPU - grafikkprosessor Jeg har bygget og reparert ganske mange maskiner uten å ha opplevd skader grunnet statisk elektrisitet, så jeg vil si at du har vært veldig uheldig eller uforsiktig hvis dette har skjedd. (jeg har aldri brukt armlenke) Du bruker ikke ullsokker på vegg-til-veggteppe når du fikser på hw for å si det sånn. Det holder å ta i kabinettet for å jorde deg selv forresten. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 GPU er skjermkort. 7755850[/snapback] GPU er ikke skjermkortet, men en chip på skjermkortet. (Graphics processing unit) Se Wikipedia - GPU for mere informasjon. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Göncz, driver du å tafser på GPU'en når du setter opp en pc ? :\ Lenke til kommentar
Tobbi Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Ja, men han sa gpu mente han at du kunne ha skadet grafikkortet. Uansett. rammen er den komponenten det er størst sjangse får å skde ved statisk elektrisitet. Men veldig liten sjangse får at du har skadet noe. Har montert massevis av pcer og kun ødelagt 1 minnebrikke ved statisk elektrisitet. Har allderig brukt lenke. Det er sant at du jorder deg ved å ta på kabinettet men når du så slipper kabinettet igjen kan du teoretisk sett få masse statisk elektrisitet i deg på nesten ingen tid. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Göncz, driver du å tafser på GPU'en når du setter opp en pc ? :\ 7755891[/snapback] Ja, som oftest, skifter alltid kjøler. Om du er borti kretser på kortet kan det også gå statisk elektrisitet over på GPU. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 GPU er skjermkort. 7755850[/snapback] GPU er ikke skjermkortet, men en chip på skjermkortet. (Graphics processing unit) Se Wikipedia - GPU for mere informasjon. 7755861[/snapback] Vet, men er ofte litt lettere å skjønne det når man sier skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå