Aiven Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 link Tanker og kommentarer? Lenke til kommentar
rekar Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Hva beviser den videon? At luftstrømmer i rommet kan bevege på fjærlette objekter. Det der kan jeg kopier og jeg kan gjøre det 10 ganger bedre. Og da bruker jeg ikke telekinese. Endret 19. januar 2007 av rekar Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Hva beviser den videon? At luftstrømmer i rommet kan bevege på fjærlette objekter. Det der kan jeg kopier og jeg kan gjøre det 10 ganger bedre. Og da bruker jeg ikke telekinese. 7756389[/snapback] Luftstrømmer i rommet? Går utifra at du snakker om luftrommet inne i glassbollen. I så fall kan jeg si at det er veldig lite luftstrømmer inne i en glassbolle som står på et glatt bord. I tillegg er det jo litt pussig at han/hun beveger en om gangen. Men for all del, det kan være forklaringen. På den andre siden er det enkelte som ikke hadde trodd på julenissen om de fikk ri på reinsdyret Rudolf inn i stua hans på Nordpolen. Og som har en veldig bråkjekk og skråsikker innstilling rundt det. Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Nå skal ikke jeg si at telekinese fungerer, men det er bevist et du har energi/varmeengergi/whatever som kommer fra hånden. Ha det er vet jeg ikke, men det er laget et apparat som måler det. Dette kan du faktisk teste helt selv også, hvis du tar f.eks en kork, og stikker en nål inn i korken, og deretter lager en liten "hat" av aluminiumsfolie som du setter på nålen. Etter det holder du hånden rett utenfor og den vil begynne å bevege seg, tar du hånden vekk vil den stoppe.. Anyway, om dette er TK er det du selv som må avgjøre.. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 link Tanker og kommentarer? 7755489[/snapback] Jeg ville ikke trodd på julnissen om så jeg ridde på et reinsdyr og satte det inn i en stue på nordpolen, da det kun beviser at reinsdyr eksisterer, og at noen har giddet å bygge en stue på nordpolen. Angående det der, så beviser det bare at minst ett menneske -- det kan ha vært fler -- klarer å ta opptak av aluminiumsfolie som snurrer på nålhoder. Om aluminiumsfolien snurrer av de grunnene de selv tror -- eller vil ha andre til å tro -- krever *litt* mer enn kamera-opptak av alumiumsfolie som beveger seg, når: a) Vi vet ikke hva nålene stod i, og fikk aldri se om det var *mer* enn nåler nede i de *store* stykkene under. Det så ut som såpe -- men uansett... b) Vi fikk ikke se under bordet. c) Vi vet allerede at varmestråling -- fra hvilken som helst kilde, er i stand til å bevege aluminumsfolie. Jeg har sett lignende før -- og kunne *gjerne* tenke meg å gjøre vitenskapelige eksperiment på området: Hvilke krefter og varmestråling som forlater kroppen. PSI..? Nei -- tror ikke det. Jeg har ikke lest noe om det i vitenskaplige artikler, så jeg går ut i fra at det ikke er PSI, da jeg vet at hjernen og kroppen vår ikke sender ut signaler, kun varmestråling, gjennom huden. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Vil bare understreke at det ikke er meg som gjør det og blir ikke sur om folk sier at det er helt normalt osv, så lenge man grunngir hva man tror det er! Edit: Godt innlegg Andre. Endret 20. januar 2007 av AvieN Lenke til kommentar
rekar Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Jeg nekter ikke 100% for at telekenise eksisterer. Det jeg sier er at den videoen er i hverfall ikke godt nok bevis på din ppåstand. Det er så mange mulige måter en kan jukse på. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Ehm? Videoen var jo med dårlig kvalitet og dårlig framrate så det ut som :S Er vel ikke akkurat vanskelig å få redigert til det der heller? Og det er alluminiumsfolie? Er ingen ekspert i elektronikkens verden Men det er vel ikke vanskelig å få ladet det opp og påvirke det med en magnet heller? Jeg syns han som bøyde skjeer på nyhetene for et par år siden var mer overbevisende Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Er med på at det er mange måter å lage en slik film på. Er imidlertid sikker på at han ikke jukser, fordi jeg har sett han gjøre det "live", han er veldig opptatt av det. Men likte teorien om varmestråling, om det er det, er det litt tøft synes jeg. edit: i så fall må strålene gå gjennom en bolle av glass Endret 21. januar 2007 av AvieN Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Ehm? Videoen var jo med dårlig kvalitet og dårlig framrate så det ut som :S Er vel ikke akkurat vanskelig å få redigert til det der heller? Og det er alluminiumsfolie? Er ingen ekspert i elektronikkens verden Men det er vel ikke vanskelig å få ladet det opp og påvirke det med en magnet heller? Jeg syns han som bøyde skjeer på nyhetene for et par år siden var mer overbevisende 7761349[/snapback] Aluminium er vel ikkje magnetisk? Eg har lite tru på telekinese og liknande "overmenneskelige" egenskaper, men til det motsatte er bevist vil eg ikkje feie det heilt under teppet. Det skal riktignok meir enn denne filmen til for å overbevise meg. Endret 21. januar 2007 av Zeph Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Mange trodde på Uri Geller i si tid. Han blei avslørt, som alle andre med "overnaturlige" krefter. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Aluminium er vel ikkje magnetisk? Kan man ikke lade det opp ellerno? Trur vi gjorde en spiker magnetisk på ungdomsskolen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Ein spiker er magnetisk ja, med mindre den er rustfri, men eg trur ikkje den vil ha noko innverknad på aluminiumen. Lenke til kommentar
rekar Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) men til det motsatte er bevist vil eg ikkje feie det heilt under teppet. Hvordan skal man kunne gjøre det? Endret 22. januar 2007 av rekar Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Overbevise meg om at det faktisk er ekte. Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Er med på at det er mange måter å lage en slik film på. Er imidlertid sikker på at han ikke jukser, fordi jeg har sett han gjøre det "live", han er veldig opptatt av det. Men likte teorien om varmestråling, om det er det, er det litt tøft synes jeg. edit: i så fall må strålene gå gjennom en bolle av glass 7771887[/snapback] Vel på det apparatet som du måler med, er "tingen som går rundt" allerede inne i plastikk, som du legger hånden din rundt, så det brude funke gull gjennom en glassbolle også. Fant en link, tror det er dette jeg sikter til. Vel her står det jo litt anderledes enn hva jeg husker anyway, kanskje interesang lesing? http://www.electronichealing.co.uk/products/egelywheel.htm Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Skulle gjerne likt at varmestråling ikke gikk gjennom glass. Det ville betyd at glass i så fall var en perfekt termoinsulator, noe det ikke er. Jeg kunne relativt enkelt lagd en liknende film som den ved å ha lange metal stenger stående gjennom bordet tilknyttet elektromotorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå