Fjolla Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Hehe! ja, bra det funket da.. Du kan også prøve deg frem med å fjerne haker på de andre også, men jeg så det var noen som ikke bør fjernes grunnet feil som oppstår når applikasjoner som burde vært startet ikke blir det! Husk på at når du prøver deg frem, at du husker på hvilke du har fjernet, slik at når du for eksempel mister det trådløse nettet (om du har det..), så har du mulighet til å rette på det du har gjort! 7756107[/snapback] Da jeg startet maskina på nytt, så lurte den på om jeg ville angre på de innstillingene jeg hadde gjort. Sa jo nei til det, da. Er ikke heeeelt optimalt her, og merker at når vifta går, så henger maskina littegranne. Men det er 80% bedre enn før.. Og det trådløse nettet er ikke helt med heller, så en god kombinasjon av teite programmer og andre ting er det nok. Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Kan være min feil også, men tror og håper at det ikke er det.. Det at pc'en henger litt, kan jo være at det er igjen programmer som bruker mye minne enda.. men tror du bør laste ned og installere det her: Spybot S&D om du ikke har dette eller lignende fra før, kan det jo være malware/spyware.. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Tror ikke det er vits å veilede henne gjennom noe greier... Du kjenner garantert noen som er datakyndig.. brenn det som er viktig.. det du ikke kan miste.. wordfiler, musikk, lekser ol. Formatering er løsningen. ihvertfall viss du aldri har gjort det og hatt dataen over et år. Mulig det er en lett løsning, men den funker alltid. Backup disc skal du ha fått med pcn. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Det å fjerne virus / spyware med uttalige programmer er slitsomt og tidkrevende. Maskina er sikkert standard installert og har mye unødvendig fra før av. Fjerner du noe så må en ta det bort i sikkerhetsmodus, siden alt blir cachet av windows...tru det eller ei:D Letteste er å ta en fresh install, no doubt! Med packard bell skulle det fulge med en xp cd som bare puttes inn også er det slik auto restore sak PS: Lørdags pizza er ikke min greie, men big one da? :!: Endret 19. januar 2007 av darkz Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Heisann. Du ser ut til og trenge litt hjelp. Ført laster du ned et ryddeprogram kalt CrapCleaner. Innstaler det på norsk og start det. Velg "Kjør Ccleaner" og la den gå sin gang. Du trenger ikke lime inn den listen her. Nå er pc en din nokså godt ryddet opp i (Kun systemfiler). Deretter så velger vi å defragmentere pc en. Det er i prinsippet det samme som å rydde i et kartotek eller å skrive opp igjen en slurvete og rotete tekst med dårlig håndskrift. For å defragmentere gjør følgende: Trykk start og velg kjør Lim inn uten hermetegn "%SystemRoot%\system32\dfrg.msc" Trykk enter og velg en harddisk og trykk analyser. Da får du et råd, den sider om dø trenger eller ikke trenger å defragmentere. Hør på rådet og fortsett til neste disk (om du har). Merk: Dette kan ta alt fra 10 minutter til 2 timer (i ekstreme tilfeller). Du kan avbryte den når du vil om det er noe viktig du må gjøre som krever litt av pc en og fortsette ved en senere anledning. *Fortsettelse kommer etter du har gjort det over* Lenke til kommentar
Rambodo Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hei Hvis PCen er treig er det f.eks. 40% sjanse for driver-rot, 30% sjanse for at du har dårlig software som kjøres under oppstart, 20% sjanse for full harddisk, og kanskje 9% sjanse for BIOS-rot? Dårlige drivere kan velte selv det beste av alle systemer. CPU-lasten er ofte 0%, men alt går treigt likevel fordi alt CPU en gjør blir avbrutt med jevne mellomrom av en eller flere usignerte drivere. Dårlig skrevet software kan enten overbelaste CPU, rote med minne eller disk-aksess, eller to programmer kan kokurrere om de samme ressursene og lage en konflikt. (to virus-programmer på samme PC kan f.eks. skape mye rot) Full harddisk, eller nesten full disk, fører til at all disk-aksess går tregt fordi PCen må finne de ledige plassene. Virtuelt minne og full disk er en utrolig dårlig kombinasjon, og allverdens defragmentering vil ikke løse problemet med virtuelt minne. (Men reduserer aksesstiden.) Dersom BIOS støtter resurser som ikke finnes blir oppstarten treg (leter f.eks. etter RAID som ikke er der). Dersom du skrur på f.eks. lydkort-støtte i BIOS (for gamle spill) vil windows bruke ressurser på dette hele tiden. ...så, PCer blir aldri tregere, de får bare mer å gjøre, og derfor vil systemet bli tregt dersom for mange oppgaver skal gjøres, eller disse ikke funker sammen. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hei Hvis PCen er treig er det f.eks. 40% sjanse for driver-rot, 30% sjanse for at du har dårlig software som kjøres under oppstart, 20% sjanse for full harddisk, og kanskje 9% sjanse for BIOS-rot? Dårlige drivere kan velte selv det beste av alle systemer. CPU-lasten er ofte 0%, men alt går treigt likevel fordi alt CPU en gjør blir avbrutt med jevne mellomrom ........................... 7758696[/snapback] Jeg er amøbe på området, så kan ikke fancy dataord og lignende. 7755484[/snapback] Hmm Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Det å fjerne virus / spyware med uttalige programmer er slitsomt og tidkrevende.Maskina er sikkert standard installert og har mye unødvendig fra før av. Fjerner du noe så må en ta det bort i sikkerhetsmodus, siden alt blir cachet av windows...tru det eller ei:D Letteste er å ta en fresh install, no doubt! Med packard bell skulle det fulge med en xp cd som bare puttes inn også er det slik auto restore sak PS: Lørdags pizza er ikke min greie, men big one da? :!: 7757180[/snapback] heisann mats.. var det ikke godt nok deg jeg kom med! drimmæ? Lenke til kommentar
Rambodo Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hei Hvis PCen er treig er det f.eks. 40% sjanse for driver-rot, 30% sjanse for at du har dårlig software som kjøres under oppstart, 20% sjanse for full harddisk, og kanskje 9% sjanse for BIOS-rot? Dårlige drivere kan velte selv det beste av alle systemer. CPU-lasten er ofte 0%, men alt går treigt likevel fordi alt CPU en gjør blir avbrutt med jevne mellomrom ........................... 7758696[/snapback] Jeg er amøbe på området, så kan ikke fancy dataord og lignende. 7755484[/snapback] Hmm 7758789[/snapback] Tja, kanskje noen andre leser det? Kanskje det er til nytte til alle de som leser denne posten? Hva tenker du med? Lenke til kommentar
Fjolla Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Jeg har skjønt mer eller mindre det dere har sagt så langt, så skal se hva jeg får gjør i løpet av kvelden. Det lå masse dustete Packard Bell programmer på maskina fra før av som jeg ikke har fått sletta, men kanskje de forsvinner om jeg rydder opp litt. Me får sjå. Takk for tips så langt. Maskina er i hvert fall bedre etter at jeg gjorde de finurlige greiene i går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå