m-lyng Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Har tenkt å oppgradere til c2d snart.Problemmet er å velge et hovedkort som har plass til evt sli.Jeg har sett at mange kort har 2 pci-e slotter men ikke alle står sli på.Jeg vet også noen er laget for crossfire.Men ikke all er let å forstå hva det egentlig er laget til.Tanken er om den må være sli for å kjøre et Nvidia kort og evt et tilleggskort for physics som kommer etter hvert eller må det være crossfire for ati + physics kort.Det burde være lettere å søke i prisguiden for å velge riktig type kort.Jeg tror ikke jeg kommer til å kjøre to like kort som sli betyr. Lenke til kommentar
m-lyng Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Er det ingen der ute som kan forklare litt eller komme med forslag Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Du kan jo ta en tit på denne test fra AnandTech og vurdere selv. Kimmer Lenke til kommentar
Dolphin36 Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Ut fra testene det linkes til hos Komplett ser vel Asus P5N-E SLI ut til å være et bra kort for sli. Tror det gir mye for pengene. Endret 20. januar 2007 av Dolphin36 Lenke til kommentar
m-lyng Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Hei og takk. Jeg merker at nforce 680i er bra men koster der etter og er nok ikke aktuelt.Den Asus P5N-E SLI somm Dolphin refer til ser ganske bra ut også.Jeg ser også på andre kort som står sli på fra MSI men alle er utsolgt. Er det bare nforce chip sett som kan kjøre sli?? Og lurer fortsatt på om det må være sli kort for å bruke et enkelt kort og physics kort som tillegg.Kanskje jeg fortsatt er alt for tidlig ute med tanken om physics kort Det er en del kort som står verken sli eller cross fire men 2 x pci-e hvor den ene er 1x16 og den andre er 1x4.Hva slags kort er da disse. Flere forslag er jeg også åpen for Endret 20. januar 2007 av m-lyng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå