Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blue screen, fungerer ikke å spille! *STENG TRÅD*

Anbefalte innlegg

Hei!

har fått ny PC nå (hatt den i ca 3 uker). Merket et problem idag når jeg gikk inn på steam for å spille CS:S, med en gang jeg kom inn på serveren fikk jeg opp bluescreen i ca 5 sek, var vanskelig å få med seg det som stod der men dette husker jeg " Kernel_stack_inpage_ error (Var noe sånt) Windos har funnet en feil og må lukkes for å beskytte PC'n".

Dette skjer ikke bare når jeg spiller, Pc ble boota automatisk og det samme skjedde igjen etter jeg startet opp CS:S og hadde spilt i ca 20min, alt dette skjedde en gang til men da spilte jeg ikke, var på internet explorer.

Specs til pc:

AMD Athlon 64 X2 4200+ - Dual Core CPU (AM2)

GeForce 7600GS 256MB, GDDR3

Strømforsyning ATX 400W

320 GB S-ATA2 16MB Cache Harddisk

NVIDIA nForce Brikkesett

512 MB DDR2 PC5300 (667MHz)

Takker for svar! :thumbup:

Endret av DerNoOb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du starter pcn så står det noe som

"Press DEL to enter SETUP"

eller

"Press F1 to enter BIOS"

eller noe liknende.

Så, trykk DEL eller F1 eller hva nå enn hovedkortet ditt vil at du skal trykke.

Da kommer du inn i noen flotte sider hvor hovedopsettet til pcn din er.

Hvis du blar rundt om kring der (uten å endre på noe du ikke vet hva er) så finner du kanskje noe som heter "Hardware monitor" eller noe liknende.

Der står temperatur på CPU og hoverkort.

Lenke til kommentar
Når du starter pcn så står det noe som

"Press DEL to enter SETUP"

eller

"Press F1 to enter BIOS"

eller noe liknende.

Så, trykk DEL eller F1 eller hva nå enn hovedkortet ditt vil at du skal trykke.

Da kommer du inn i noen flotte sider hvor hovedopsettet til pcn din er.

Hvis du blar rundt om kring der (uten å endre på noe du ikke vet hva er) så finner du kanskje noe som heter "Hardware monitor" eller noe liknende.

Der står temperatur på CPU og hoverkort.

7757296[/snapback]

Okey takk, skal sjekke straks ;)

Lenke til kommentar

lockdog; Takk ;) Fant ut at CPU temperaturen er 36 grader(System temperature), det var noe som het "CPU Tcontrol " som lå på 56 grader. Men 36 grader skulle jo være greit ? har hatt på pcn siden klokken 11 + litt booting så 36 kan ikke være så aller verst ; )

Har du no mer tips om hvordan jeg kan få fikset problemet?

EDIT: Jeg fikk bluescreen igjen midt i et slag på ROME :( Rakk ikke å se mye men det stod helt nederst; Starter dumping av fysisk minne. Litt over der igjen stod det noe slikt; Stop: 0x00000007 (Kom no fler tall/bokstaver etter "7" men fikk ikke sett hva.) Anyone ?

Takker for alle svar. :thumbup:

Endret av DerNoOb
Lenke til kommentar
Jeg har det samme problemet. Eneste er at da jeg starter pcen kommer de blue screenen opp å jeg får ikke startet pcen. Har du fått fikset problemet??

Løsningen for deg kan forresten være å avinstallere NVidia Network Manager.

7779095[/snapback]

Tja, er ikke gelt sikker:P Jeg gjenopprettet PC'n til er tidligere tidspunkt, så ut til å funke bra men så fikk jeg bluescreen når jeg spilte, har ikke skjedd noe etter da. Men jeg syntes PC'n går relativt treigere enn det den gjorde før - hvertfall på vanlig internett sider(Små lagg på spill, utrolig irr!)

Forresten; Hva er NVidia Network Manager? :p

MvH,

DerNoob

Lenke til kommentar

1. System temperature er temperaturen på hovedkortet ditt, vil jeg tro, mens CPU Tcontrol mest sannsynlig er temperaturen for prosessoren din med tanke på at det er det CPU står for. ;)

2.Nvidia Network Manager er noe du kan velge å installere med nettverksdriveren til nettverkskortet. Jeg hadde det selv installert en liten periode, og det er ikke å anbefale. Prøv å få avinstallert den, hvis du har den installert.

3. Last ned UBCD, brenn det på CD og kjør noen systemtester på dataen din, som fks memtest for å se om det enten er hardwarefeil eller software.

4. Hvis du ikke finner noen feil med UBCD, installer windows på nytt igjen med en CD, ikke noe system restore bullshit.

Lykke til! :roll:

Endret av Vaag1991
Lenke til kommentar
1. System temperature er temperaturen på hovedkortet ditt, vil jeg tro, mens CPU Tcontrol mest sannsynlig er temperaturen for prosessoren din med tanke på at det er det CPU står for. ;)

2.Nvidia Network Manager er noe du kan velge å installere med nettverksdriveren til nettverkskortet. Jeg hadde det selv installert en liten periode, og det er ikke å anbefale. Prøv å få avinstallert den, hvis du har den installert.

3. Last ned UBCD, brenn det på CD og kjør noen systemtester på dataen din, som fks memtest for å se om det enten er hardwarefeil eller software.

4. Hvis du ikke finner noen feil med UBCD, installer windows på nytt igjen med en CD, ikke noe system restore bullshit.

Lykke til! :roll:

7782614[/snapback]

:D Takk for bra svar :) Jeg tror jeg har NVidia Network Manager, men når jeg avinstallerer den hva skal jeg installere etter den ? Eller funker internetten etter jeg har avinstallert NVidia Network Manager?:p

Lenke til kommentar
Internetten skal funke uavhengig om nVidia Network Manager er installert eller ei, men hvis det ikke gjør det, får du bare installere nettverksdriveren igjen, og når du blir spurt om å installere SW-driver/Network Manager, sier du nei.

7787549[/snapback]

Ok, skal prøve det så snart som mulig, gir tilbake melding om det har blitt noe bedre:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...