Gå til innhold

Når tror dere Super Mario Galaxy kommer?


xdim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet må jo være ferdig da. Det er jeg sikker på. Masse spillbarhet fra E3 i fjord liksom og så har dem hatt x antall år siden super mario sunshine. Tipper de kun venter til de får ut nok konsoller på markedet (når det er mettet) og så gir det ut. Bare passe på så det ikke kommer samtidig med metriod prime 3 eller andre store titler.

Lenke til kommentar
Spillet må jo være ferdig da. Det er jeg sikker på. Masse spillbarhet fra E3 i fjord liksom og så har dem hatt x antall år siden super mario sunshine. Tipper de kun venter til de får ut nok konsoller på markedet (når det er mettet) og så gir det ut. Bare passe på så det ikke kommer samtidig med metriod prime 3 eller andre store titler.

7757895[/snapback]

Du kjenner tydeligvis ikke godt nok til Shigeru Miyamoto sin historie.

 

Basically så er mannen perfeksjonist, og en av hans mest siterte uttalelser er den ganske slående og sanne:

Et utsatt spill blir til slutt godt, et dårlig spill er alltid dårlig

 

Hadde spillet vært ferdig, hadde det vært i butikkene. Men Miyamoto har andre standarder for hva som teller som et ferdig spill enn de aller fleste.

Lenke til kommentar
Spillet må jo være ferdig da. Det er jeg sikker på. Masse spillbarhet fra E3 i fjord liksom og så har dem hatt x antall år siden super mario sunshine. Tipper de kun venter til de får ut nok konsoller på markedet (når det er mettet) og så gir det ut. Bare passe på så det ikke kommer samtidig med metriod prime 3 eller andre store titler.

7757895[/snapback]

Du kjenner tydeligvis ikke godt nok til Shigeru Miyamoto sin historie.

 

Basically så er mannen perfeksjonist, og en av hans mest siterte uttalelser er den ganske slående og sanne:

Et utsatt spill blir til slutt godt, et dårlig spill er alltid dårlig

 

Hadde spillet vært ferdig, hadde det vært i butikkene. Men Miyamoto har andre standarder for hva som teller som et ferdig spill enn de aller fleste.

7758029[/snapback]

 

Det tror jeg ikke noe på. Dette handler om timing og PENGER! Ikke at en mann er perfeksjonist. Det er det han vil at media skal vise han som.

 

Super Mario sunshine var jo ikke akkurat veldig perfekt kan man jo si. Hva skjedde da?

Lenke til kommentar
Det tror jeg ikke noe på. Dette handler om timing og PENGER! Ikke at en mann er perfeksjonist. Det er det han vil at media skal vise han som.

 

Super Mario sunshine var jo ikke akkurat veldig perfekt kan man jo si. Hva skjedde da?

7758050[/snapback]

Super Mario Sunshine var ikke Miyamoto sitt prosjekt.

 

Nei, dette handler ikke om penger. Det handler om å levere det spillet han har lovet å levere siden Mario 64. Super Mario Galaxy er en utvikling av Super Mario 128 eksperimentene, og Miyamoto har mange ganger lovet at det var rett rundt hjørnet, men et halvt år senere har han alltid beklaget seg over at det ikke kom fordi det ennå ikke var godt nok i hans øyne. Tipper at det har vært rimelig mange krangler med pengefolk som vil ha det ut før.

 

Les noen intervjuer med mannen, eller om mannen. Han er en av de virkelige visjonære innenfor videospill bransjen, og har ett øye for gameplay og detaljer som få andre kan matche. Og har aldri virket særlig interressert i hvordan media framstiller ham. Noe som er en av grunnene til Nintendo ikke akkurat pusher ham fram som en PRmagnet.

Lenke til kommentar
Super Mario Sunshine var ikke Miyamoto sitt prosjekt.

 

Nei, dette handler ikke om penger. Det handler om å levere det spillet han har lovet å levere siden Mario 64. Super Mario Galaxy er en utvikling av Super Mario 128 eksperimentene, og Miyamoto har mange ganger lovet at det var rett rundt hjørnet, men et halvt år senere har han alltid beklaget seg over at det ikke kom fordi det ennå ikke var godt nok i hans øyne. Tipper at det har vært rimelig mange krangler med pengefolk som vil ha det ut før.

 

Les noen intervjuer med mannen, eller om mannen. Han er en av de virkelige visjonære innenfor videospill bransjen, og har ett øye for gameplay og detaljer som få andre kan matche. Og har aldri virket særlig interressert i hvordan media framstiller ham. Noe som er en av grunnene til Nintendo ikke akkurat pusher ham fram som en PRmagnet.

7758136[/snapback]

 

Ja mannen er vel et vandrene genie kan man vel si, se f.eks Zelda serien som aldri har fått en dårlig karakter, med tanke på 20 år siden start er det mildt sagt en prestasjon uten sidestykker.

 

Håper Galaxy kommer snart, meget snart. Er megalei av å vente, og det klør i Wiimoten etter nye utfodringer, og det tror jeg Mario kan klare med glans.

 

Etter å ha pint meg gjennom X antall Galaxy videoer på Youtube sitter jeg med absdinenser og rykninger over hele kroppen.

 

Håper det kommer snart ja, megasnart.

Lenke til kommentar

Super Mario Sunshine var ikke Miyamoto sitt prosjekt.

 

 

7758136[/snapback]

Wikipedia sier det motsatte

7758536[/snapback]

Wikipedia tar feil. Miyamoto var co-produsent, slik han er på de fleste Nintendospill som ansvarlig for Nintendo sin spillavdeling.

 

GameFAQs sier Yoshiaki Koizumi og Kenta Usui, men jeg kan sjekke spillet om noen er så kverulante at de ikke tror det.

 

Miyamoto har forsåvidt også beklaget at han ikke var dypere involvert i Sunsine, og at det tok litt feil rettning.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg ser jo at det står det du sier på gamefaqs, var bare det at hver gang Sunhine ble vist frem mens det var i utvikling var det alltid Miyamoto som stod for det, men det kan ha vært mer PR-messige grunner...

:thumbup:

Endret av qoutor
Lenke til kommentar
Jeg ser jo at det står det du sier på gamefaqs, var bare det at hver gang Sunhine ble vist frem mens det var i utvikling var det alltid Miyamoto som stod for det, men det kan ha vært mer PR-messig...

:thumbup:

7758659[/snapback]

Hver gang Miyamoto ble intervjuet, så ble han spurt om Super Mario Galaxy, men svaret var som oftest at han stolte på de yngre designerne og at han hadde mer enn nok å gjøre med sine andre arbeidsoppgaver, hvis jeg ikke husker helt feil. Det var et par intervjuer med designerne også, men Nintendo pleier ikke å pushe fram sine unge designere i PRsammenhenger.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

IMDB er ikke akkurat en sikker kilde når det kommer til TVspill, men de har nå rett denne gangen.

 

Uansett... Det som skjedde rundt Sunshine og Wind Waker var at når Iwata tok over sjefsposisjonen i Nintendo, så ble Miyamoto ansvarlig for spillavdelingen. Ergo skulle han se over alle Nintendo sine egne spill, samt pleie 3rd-party forhold(Noe som virket lurt fordi så godt som alle spillutviklere har lyst til å møte Miyamoto). Men etter at både Sunshine og Wind Waker fikk mer kritikk enn forventet, så ba Miyamoto om å få begrenset ansvarsområdene sine, fordi han rett og slett ikke hadde tid til å sette seg ordentlig inn i spillene han produserte. Hans styrke er jo spilldesign, og ikke kundeforhold og management. Så nå har han teoretisk sett samme posisjon, men posisjonen er kuttet ned slik at han har mer tid og energi til å pleie ett par prosjekter, istedet for å skulle ta seg av alt. Og det er jo bra. Nintendo og Miyamoto har snakket en del om dette, og utifra intervjuer så virket det som Miyamoto ikke syntest det var noe gøy å måtte fordele oppmerksomheten sin i så stor grad som han måtte i begynnelsen.

 

Uansett... Super Mario Sunshine var langt fra ett dårlig spill. Litt for komplisert, og med kameraproblemer på et par små steder i spillet, men likevel et av forrige generasjons absolutt beste 3D platformspill. Men Super Mario Galaxy kommer nok garantert til å bli mye mye bedre. Ting som den nye kameravinkelen er noe som Miyamoto har snakket om nå i over 5 år, så det er nok en god del arbeid lagt i spillet. Nå er det vel bare for Nintendo å finpusse spillet til det blir så perfekt som alle håper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...