notalive Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg har prøvd meg med Visual Basic 2005 Express Edition en god del ganger. De fleste gangene har endt med at jeg har slutttet igjen, fordi jeg ikke fikk det til. Jeg ønsker å lære meg å bruke programmet, men ... vet liksom ikke hvor jeg skal begynne. Jeg har prøvd en god del tutorialer og guider samt en video-tutorail en kompis av meg fant en gang. Men tilbake til det jeg lurer på: Om vi kunne klart å lage et uh ... så og si felles prosjekt? At vi prøver å lage et eller annet bare for å lage noe. Selv vet jeg ikke helt hva man kunne prøve på til å begynne med. Har prøvd å lage en kalkulator, men lykkes liksom ikke. Noen som har en interesse for å være med for å lære eller være med for å lære bort? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg tillater meg å påpeke at det neppe ville være dumt å anskaffe seg en bok om Visual Basic .NET. Tutorials på nettet (det være seg video eller ikke) egner seg ikke alltid like godt i startfasen, da de ofte dreier seg om mer avgrensede emner av mer avansert art. Men, en kan muligens klare seg med Microsofts videodemonstrasjoner , eventuelt som utfyllende tilleggsmateriale. I tillegg til dette kan, når en er ferdig med det grunnleggende, det å studere andres kildekode òg være fordelaktig for å få en mer grundig og fyldig eksemplifisering av stoffet. Det er i hvert fall gjennom sistnevnte jeg lærte å programmere i VB. Derfor tror jeg det er bedre om du forsøker selv da du lærer langt mer av det, og, om du skulle stå fast, be om hjelp her, eller evt. på andre forum. Lenke til kommentar
LooneyTune Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Bare så du vet det, å lære programmering er MYE arbeid! Men for en innføring i det grunnleggende anbefaler jeg deg å lese "Lang visual basic guide" som du finner under brukerguider... Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 En bok er en god ide å starte med, jeg kan anbefale Wrox Starting Visual Basic 2005. Bare ikke finn på å lese en av Sams bøker! Det var den boka jeg brukte i begynnelsen, og for noe makkverk. Ang. Wrox, om du er interresert i pdf, så pm meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå