Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

LØST - Filserver vil ikke boote etter oppgradering

Anbefalte innlegg

Jeg har skaffet et nytt 3Ware 8506-4LP raidkort og en 500gb disk, og installerte det ved siden av det ekstra raidkortet og de tilsammen 8 IDE-enhetene jeg allerede har. (5 PATA harddisker, 2 SATA og en CD-rom)

Første gang jeg startet opp fikk jeg kontakt med raidkortet, og alt så ut til å fungere. (Jeg hadde ikke plugget inn harddisken) Men siden nettverket ikke fungerte som det skulle bootet jeg et par ganger og rekonfigurerte litt helt til nettverket fungerte.

Da fikk jeg ikke kontakt med raidkortet!

Så, etter en time med googling etter BIOS innstillinger og slikt satte jeg raidkortet i en annen PCI-slot, og fikk kontakt igjen.

Nå vil ikke maskinen boote i det hele tatt. Den kommer til Grub loading screen, men prøver ikke engang å laste stage 1.5, den bare stopper.

Jeg tenkte meg at det kunne ha noe med at den nye disken har gjort om på harddiskrekkefølgen, så jeg fjernet den igjen, men den booter fremdeles ikke.

Jeg har også prøvd med Knoppix og Ubuntu LiveCD, men de booter heller ikke. De loader faktisk Grub begge to, men stopper etter "unpacking kernel", og viser en svart skjerm med blinkende cursor.

Noen som har noen tips?

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jada. Det har jeg gjort.

Edit: Kan det være PSUen som er overbelastet? Vil det oppføre seg slik?

7755615[/snapback]

Det kan være det. Mangel på strøm kan gi litt merkelige resultater. Prøv og koble fra strømmen på noen av de andre diskene og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Nei, det hjalp ikke.

Windows bootcd vil heller ikke boote.

Jeg har eliminert følgende mulige feil: en kjent ubuntu-livecd bug, cdromen, det nye raidkortet, det gamle raidkortet, alle harddisker, ramen, skjermkortet, osv

Jeg har cleara CMOS, jeg har bytte PCI-slots på alt mellom himmel og jord, og jeg har seriekoblet to PSUer for å være sikker på at det er nok strøm.

Hjelp!

Edit: Ville det hjulpet hvis jeg filmet bootprosessen? Jeg har kamera og mac ;p

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...