rekar Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg invisterer en del penger i poker. Når jeg vinner så vinner jeg ganske store summer. Disse pengene overfører jeg da til min brukskonto. Jeg betaler ikke skatt av pengene jeg vinner i poker.Vil jeg da få trøbbel med skattemyndighetene? I så fall, hvordan kan jeg ungå det? Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 http://www.skatt.no/echo/skatt/nyheter/du_ma_dele/ Alle gevinster over kr 10 000,- fra nettpoker er skattepliktige. Lenke til kommentar
rekar Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Takker for linken. Så det vil altså si at så lenge jeg ikke overstiger 10 000 for hver gang jeg overfører penger til brukskonto, da trenger jeg ikke å betale skatt. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Nei, det betyr at hvis du vinner mer enn 10 000 kr i en turnering eller pott, så er den gevinsten skattepliktig. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Nåhh.. Jeg har hørt om en highstakes-spiller her i Bergen som får overført 9990,- hver dag fra en pokerside slik at han skal unngå nettopp dette. Dette har fungert en stund, iallfall etter hva jeg har hørt. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hehe. Det har nok ingenting å si BillyBob. Det er totalgevinsten over kr 10 000,- pr år som skal oppgis, ikke enkeltbeløp. Det hadde jo vært greit med 10 frikort i løpet av et år også. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Hehe. Det har nok ingenting å si BillyBob. Det er totalgevinsten over kr 10 000,- pr år som skal oppgis, ikke enkeltbeløp. Det er riktig at ikke det har noe å si hvor store beløp man tar ut av gangen, men som skattesiden sier er det enkeltgevinster over 10 000 pr stykk som skal oppgis, ikke alt over 10 000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå