Dipso Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Etter at min Boomslang gikk av med døden har jeg sett meg nødt til å anskaffe en ny mus. Siden det er umulig å få tak i boomslangs for tida har jeg begynt å sett på andre løsninger. Jeg har sett meg ut logitech mouseman dual optical, men jeg har et par spørsmål før jeg løper ned på butikken. Kan man binde tummel knappen til en knapp på tastaturet? Jeg hadde den knytta til backspace på min boomslang slik at den funka både til å gå bakover når jeg sørfa og slik at jeg kunne bruke den i spill. Hvis ikke, er det noen som har fått den til å funke bra i spill (F.eks Q3, RTCW, UT)? Er det noen hardcore gamere som har noen erfaringer med denne musa? (da mener jeg folk som bruker/har brukt ikke folk som bare sier optisk er teit uten å ha prøvd den musa jeg snakker om!) Håper på rask respons slik at jeg kansje får fragga litt i jula jeg oxo :wink: Lenke til kommentar
Arpy Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Har ikke testa den, men flere sier den er et godt alternativ. Eier en Boomslang2k selv, og føler den snart har gjort jobben sin for godt. Blir vel en enkel Wingman Gamingmouse da tror jeg.. Lenke til kommentar
Punisher Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Bomslang er på vei tilbake :smile: http://www.razerzone.com/ Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 19. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2001 Yeh... men jeg tenke at det kunne være på tide å teste noe anna oxo.... så lenge jeg får tummel knappen :wink: Desutten trur jeg at jeg venter med ny razor til razor mamba blir et faktum, den virker råfet. Lenke til kommentar
Arpy Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Spennende! Hva er nytt på den? Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 19. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2001 Vissnokk en hardcore optisk mus... men den er veldi på planleggings stadiet trur jeg... Den skal være litt mindre (kortere) og rundere i formen en boomslangen også.. Men kan folx være så snille at dem svarer på mitt egentlige spm i stedet for å spore av? Takk :wink: [ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2001-12-19 16:54 ] Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 på logitech musen ,så kan du laste ned noe software som er veldig bra til å surfe med det heter webwheel, der du trykker på den midterste knappen så kommer det opp en liten runding med forskjellige valg : refresh back add to favourits stop + 5 favorittere Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Quote: On 2001-12-19 17:27, jan rune skrev:på logitech musen ,så kan du laste ned noe software som er veldig bra til å surfe med det heter webwheel, der du trykker på den midterste knappen så kommer det opp en liten runding med forskjellige valg :refreshback add to favouritsstop+ 5 favorittere Det web wheelet er noe dritt. bruk den midterste heller som et "midtre" hjul Du kan binde tommelknappen i f.eks CS. Jeg bruker Walk Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 19. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2001 og det funker fint? på boomslangen detecta dem ikke fjerde knappen med mindre jeg bindan til en tastaturknapp har du testa med andre spill en CS? Bør jo helst funke i alle spill :smile: Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Jeg selv bruker en Logitec optical mouseman wheel, regner med at dual optical fungerer på akkurat samme måte så.. I win2K og XP, med standard os musdrivere, ikke logitec sine, så fungerer tommelknappen som stepback i ie, mens i spill som f.eks Half-Life CS blir den registrert som musknapp 4 og skrollhjulet som 3. funker fint på dei fleste spill, inklusiv Return to Castle Wolfenstein og andre :smile: Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 men hvis du ikke liker web wheelet, så kan du jo bruke den midtre scroll hjul knappen til akkurat hva du ønsker, men etter min mening så er det web wheelet bra.....detter er vell smak og behag Lenke til kommentar
techz Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Quote: On 2001-12-19 16:18, Dipso skrev:Etter at min Boomslang gikk av med døden har jeg sett meg nødt til å anskaffe en ny mus. Siden det er umulig å få tak i boomslangs for tida har jeg begynt å sett på andre løsninger.Jeg har sett meg ut logitech mouseman dual optical, men jeg har et par spørsmål før jeg løper ned på butikken. Hey! sitter å skal ha meg mus jeg og, dvs kjøper meg dual optical musa i morra :smile: referer til noen url'er: http://gamespot.com/gshw/filters/products/...,541395,00.html dual optical fikk score 8,5 av 10 mulige, razorboomslang2000 fikk 7,3. http://www6.tomshardware.com/consumer/01q4...calmice-06.html sitat tomshardware: in FPS situations it is a huge advantage. It moves with exceptional smoothness and repositions itself to a fraction of an inch after long movements. This is the Logitech mouse that Quake fanatics will want to use. On the other hand, its fairly large, sloping shape is exclusively designed for right-handers. overbevist deg nok ? Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 20. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2001 En av grunnene til at Boomslangen taper mange reviews er at man ofte trenger to uker eller mer for å bli vant til den. Den tar VELDIG lang til å venne seg til. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 20. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2001 Hm... foresten, går det an å stille inn akselerasjonen på dual opticalen manuelt, og hvis ikke (eller uansett egnetlig) er det noen som vet av noen bra programer som gjør at man kan stille inn dette? Windows XP har jo ikke noen justerbar akselerasjon, bare inproved accuracy on/off lissom. Finnes det noen regestry greier som stiller om på akselerasjonen? Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 last ned powertoys for windows xp der kan du stille på det + mye annet, glem det var litt sløv når jeg var inne å så prøv å laste ned driverne til mousen din da kan du sikkert stille på farten, [ Denne Melding var redigert av: jan rune på 2001-12-20 05:44 ] Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 20. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2001 jeg har powertoys, fant ikke noe akselerasjon Lenke til kommentar
N*E*R*D Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 har de ikke razer på http://www.data1.no???? er de utsolgt for denne søte musa som jeg ønsker meg til jul?? Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 20. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2001 Ok, nå har jeg kjøpt meg dual optical... men til min store skuffelse får jeg ikke tummel knappen til å funke verken i quake3 eller RTCW, jeg skal prøve å legge inn mouseware og diverse og se om det hjelper på problemet. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 20. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2001 Hihi ok.. mouse ware var tingen. Der fant jeg den funksjonen jeg brukte på boomslangen og binda tummel knappen til backspace, da er jeg sikker på at den funker i alle spill. I tilleg var det muligheter for å stille in akselerasjonen også (vell og merke kun off/low/medium/high, men det for da finnes grenser for hvor kravstor jeg skal være) /me er storfornøyd :wink: [ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2001-12-20 14:13 ] Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 20. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2001 Ok.. hihi nå er jeg ikke så fornøyd. Backspace funka som et raskt trykk, dvs ubrukelig til å holde inn. Logitech sa at man kunne bruke ctrl eller shift, men de bruker jeg allerede så det er out of the question. Dessuten funker det dålig å trykke inn alle tre knappene på en gang (1+2+4(tummel)) Hvis noen logitech eksperter (eller folk som har fått den til å funke fett) ser dette kan dere please komme med litt hjelp til en stakkars gamer? -Dip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå