Gå til innhold

Hvorfor vises ikke helle adressen i adresselinjen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan jeg endre på det??

7754428[/snapback]

Frames er en måte å bygge opp en webside på (absolutt ikke anbefalt). Dette er ikke noe du kan gjøre noe med, men utvikleren av nettsiden kan det. Desverre tviler jeg på at det skjer (:

Lenke til kommentar

om du vil feks sende én av sidene til noen som link, ha én side i favorittfolderen osv, kan du høyreklikke på siden (ikke meny, header osv, men siden der teksten står) og kopiere den adressen som står i "egenskaper". Når du åpner den linken, kommer du direkte til ønsket side. Dog da vil de andre framesene, som meny, header osv (alt etter hvor mange frames siden er bygget opp av) ikke vises..

Lenke til kommentar
Kan jeg endre på det??

7754428[/snapback]

Frames er en måte å bygge opp en webside på (absolutt ikke anbefalt). Dette er ikke noe du kan gjøre noe med, men utvikleren av nettsiden kan det. Desverre tviler jeg på at det skjer (:

7754745[/snapback]

Det er jo jeg som lager siden...

Lenke til kommentar

Du kan foreksempel bruke et enkelt PHP include-script til å inkludere undersidene.

<?php

$side = $_GET['side'];

$side = "sider/" . $side . ".php";

include($side);

?>

superenkelt og superfarlig :p Søk og du finner i PHP forumet. Det dette scriptet gjør, er å inkludere all koden fra .php sidene i mappen sider. I motsetning til hva man gjør med frames, som er å lage en ramme som inneholder siden som er linket til. Hvis du foreksempel vil ha links.htm (må du mest sannsynlig også rename den til links.php, men det gjør ingenting fordi ingenting endres selv om filendelsen er php)

så linker du til links.php med <a href="?side=links">Linker</a>

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...