Gå til innhold

Trenger vurdering av mine to skjermkort

questra

Anbefalte innlegg

I følge 3dMark06 (kun SM2.0 Graphics Tests, altså GT1 og GT2) så pisser skjermkortet i min bærbare på skjermkortet i min stasjonære.

Bærbar: NVIDIA GeForce Go 7900 GS (256mb)

Stasjonær: PowerColor Radeon X850PRO (256mb)

Dere som vet opp ned på disse skjermkortene - er dette normalt?

Hvor mye må jeg evt ut med for et skjermkort til min stasjonære som er bedre enn kortet i den bærbare? Forslag tas også i mot med takk.

Hovedkort i stasjonær: ASUS P5B

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I følge 3dMark06 (kun SM2.0 Graphics Tests, altså GT1 og GT2) så pisser skjermkortet i min bærbare på skjermkortet i min stasjonære.

Bærbar: NVIDIA GeForce Go 7900 GS (256mb)

Stasjonær: PowerColor Radeon X850PRO (256mb)

Dere som vet opp ned på disse skjermkortene - er dette normalt?

Hvor mye må jeg evt ut med for et skjermkort til min stasjonære som er bedre enn kortet i den bærbare? Forslag tas også i mot med takk.

Hovedkort i stasjonær: ASUS P5B

7754278[/snapback]

Hva har du av CPU og RAM i den stasjonære? SLI er vel ute av bildet med et slikt HK.

Jeg ville sagt at du får mest for pengene hvis du kjøper et 7950GT eller 8800GTS, og styrer unna GTX/XTX kortene.

Edit: Har sett oppsettet ditt i profilen din, og jeg vil snu litt. Kjøp 8800GTS, hvis du ikke ha råd; gå for 7950GT.

Endret av peiper
Lenke til kommentar

Etter å ha sjekket en god del tester så må jeg si at 8800 GTS virker som det beste kjøpet for mitt bruk. Jeg liker at spill kjøres prikkfritt, uten at jeg er noen hardcore gamer for å si det sånn. På den annen side så vil jeg helst slippe å oppgradere på en stund, så da jeg føler at dette er passende.

Får jeg link til dette kortet i en nettbutikk? (helst Komplett eller Netshop).

Finner mange med dette navnet, og jeg er ikke helt stø på alle disse versjonene.

(Liker også å få høre en gang for mye at det passer på hovedkortet mitt :) )

Endret av questra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...