Iyon Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Jeg hadde det på samme måte som deg tidligere, da jeg var 17. Jeg gikk til den helsestasjonen for unge hvor man ikke trenger avtale eller noe, og kan være anonym. Legen sa at hun ikke kunne behandle meg eller se på meg, men anbefalte at jeg lot henne avtale en time hos en urolog. Jeg sa ja til dette, og fikk et par uker senere time hos spesialisten. Jeg var forberedt på å vise fram 'saken', forståelig nok, ville ikke spesialisten avtale inngrep dersom det viste seg å ikke være nødvendig. Spesialisten spurte meg så om jeg ville syntes det ble for ille med fullstendig omskjæring, og om jeg ville la kirurgen prøve delvis omskjæring først, for å se om all tranghet var borte da. Med delvis omskjæring ville jeg visst fortsatt se ut som alle andre nordmenn der nede. Jeg måtte ikke på noe tidspunkt fortelle foreldrene mine om dette, men siden jeg måtte ha transport til sykehuset i Askim, fra Moss, valgte jeg å fortelle det til Mamma. Det tok ca 3,5 måned fra jeg oppsøkte helsestasjonen til datoen for inngrepet. Jeg måtte være fastende fra kvelden før, dvs kun drikke, ikke spise, og ikke drikke fra kl. 8 på morgenen før inngrepet. Jeg ankom poliklinikken på sykehuset og fikk en seng og sykehusanntrekk. Jeg ble barbert av en sykepleierske, og spurt om jeg ønsket å være våken, med lokalbedøvelse, eller få full bedøvelse. Valgte full bedøvelse, noe som var en meget underlig, men behagelig opplevelse. Anestesilegen fortalte meg at hun hadde satt x antall mg panodil i kanylen, og ba meg telle rolig til 10. Jeg husker at jeg kom til 2, og så våknet jeg i senga og alt var over. Måtte drikke litt og prøve å gå på do for å teste utstyret før jeg fikk gå. Stinga løste seg selv opp og etter ca en måned kunne jeg nesten ikke se spor av inngrepet. Et par uker etterpå fikk jeg et brev i posten med transkript av det kirurgen sa under inngrepet, morsomt. Er i det hele tatt fornøyd med at jeg tok kontakt med lege ang. dette. Husker selv at det var noe jeg tenkte mye på og bekymret meg for, og det var deilig å få det ut av verden. Det er ihvertfall min story Jørgen Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 (endret) EDIT: Sorry for dobbelpost, elendige studentby-nett... Det var sånn tørt lege preik: "Pasienten ... har i lengre tid hatt phimose (trang forhud) bla bla. Gjør insisjon så og så, fjerner alle tegn til lichensiering... bruker den og den type sutur. Sørger for nøye haemostase..." Endret 22. januar 2007 av jhsveli Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Mulig jeg er skikkelig dum her nå, men hvorfor er det viktig å kunne ta tilbake forhuden ved samleie? 7759516[/snapback] For sin egen del. Selve hodet er mer følsomt enn huden rundt, ergo, mindre følsomhet hvis forhuden ligger foran. Kan også tenkte meg at det gjør vondt hvis forhuden presses bakover. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Man kan fint ha samleie med trang forhud. Legen jeg var hos sa at det ikke var noe medisinsk grunn til å fikse på det. Så lenge man får gått på do, får man forplantet seg. Mange vil si at det er heldig å ikke være så ømfintlig mtp. for tidlig sædavgang. Det som kan være et problem, derimot, er renhold, noe som er viktig for vellykket leveranse av sædcellene til livmoren, ved siden av den generelle gode helsen. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Joda, men hvis man attpåtil bruker kondom mister man vel strengt tatt mer følelse enn de fleste vil være fornøyd med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg