Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg er en gutt på 15år. Jeg har problem med å trekke forhuden tilbake, som alltid har vært et probelm. Jeg har veldig lyst til å ha sex og føler at jeg er klar for det, men har hørt at det kan bli vanskelig uten å trekke tilbake forhuden. Hva bør jeg gjøre? Gå til helsesøster på skolen? Lege? Vis du har noen råd så ville jeg blitt veldig takknemmelig Har et spm til. Hvis jeg drar til legen får å snitte opp huden, må mine foreldre få vite om det da? Lenke til kommentar
knutby Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Ring fastlegen\Snakk med helsesøster. De vet akkurat hva man skal gjøre. Tviler på at man må fortelle det til foreldrene, men det er jeg ikke sikker på. Det som er sikkert er at du må gjøre noe med det, enten foreldrene dine vet det eller ikke. Og dessuten så er det jo ikke unormalt og være omsjært..? Lenke til kommentar
mecha slin Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 For trang forhud kan du nok ikke ha. En kamerat av meg fikk operert det, og det fungerer helt fint i dag. Ikke verdens mest smertefrie operasjon, men skal nok gå bra! Vær så snill, snakk med en lege om dette her. Tror det er et vanlig problem, men du må nok gjøre noe med det. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Tror det er et vanlig problem, men du må nok gjøre noe med det. 7754184[/snapback] Ikke nødvendigvis. Jeg kan erfaring si at det kan gå seg til av seg selv uten at du trenger å gjøre noe somhelst. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Du kan alltids prøve med tøying av forhuden. Hvis ikke det virker, drar du til lege. Han/hun gjør et enkelt og helt ufarlig inngrep, som foreldrene dine ikke trenger å vite om. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg har hørt to ting 1. forsøk med hydrokortisonkrem og tøying av forhud. 2. ved store problemer. inngrep... Jeg ville iallefall forsøkt med krem + tøying før jeg lot en eller annen overtrøtt, overarbeidet lege få komme nær Lille Lee med skalpell Hydrokortison krem eller hva den heter er å få kjøpe på alle apoteker reseptfritt Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg tror det er ganske umulig at det går seg til etter hvert, for at det har alltid vært slik og har ikke forandret seg noe. Men takk uansett:) Dere skjønner vel at det kan bli litt flaut å fortelle det til foreldre. Men fotsett å kom med råd:) Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg skjønner at det er flaut å fortelle til foreldre, men tenk hvor mye bedre du kan få det om du bare tar skrittet og gjør det. De kommer jo ikke til å synes at du er teit eller noe Operasjon av forhuden tar kort tid, men man må jo komme seg gjennom perioden med hoven tiss og sting etterpå. Men de som har vært gjennom det sier det er verdt det. Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Dette er faktisk noe ganske mange opplever. For de aller fleste forsvinner problemet om man bare tøyer og strekker endel på egenhånd, og eventuelt bruker krem som de andre her nevner. Jeg synes 15 er litt for tislig å vurdere inngrep fra leg, selv om det ikke er noe i veien for å ta en prat med en lege eller helsesøster. Prøv å tøye huden aktivt hver kveld i et par uker. Ser du ingen som helst fremgang, ta gjerne kontakt med en lege. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Dere skjønner vel at det kan bli litt flaut å fortelle det til foreldre. 7755220[/snapback] Egentlig ikke Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Ehm, hydrokortisenkrem på forhuden? Jaja, jeg bruker det mot eksem i ansiktet... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) both places are on your head... Endret 19. januar 2007 av MrLee Lenke til kommentar
Gjest Ikke trådstarter Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Dette er faktisk noe ganske mange opplever. For de aller fleste forsvinner problemet om man bare tøyer og strekker endel på egenhånd, og eventuelt bruker krem som de andre her nevner. Jeg synes 15 er litt for tislig å vurdere inngrep fra leg, selv om det ikke er noe i veien for å ta en prat med en lege eller helsesøster. Prøv å tøye huden aktivt hver kveld i et par uker. Ser du ingen som helst fremgang, ta gjerne kontakt med en lege. 7755443[/snapback] Når kan man begynne å vurdere det da om det ikke fungerer med hydrokortison eller bøying og tøying? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 puberteten ordner dette vettu Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 puberteten ordner dette vettu 7757884[/snapback] trokke det. begynte med d får 3 år siden. å trekke tilbake forhuden skal egentlig gå uansett om du er 6år eller 15. Takk for råd, kom med flere:) Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 puberteten ordner dette vettu 7757884[/snapback] trokke det. begynte med d får 3 år siden. å trekke tilbake forhuden skal egentlig gå uansett om du er 6år eller 15. Takk for råd, kom med flere:) 7758407[/snapback] Skjær den opp da. Nei, kontakt lege du, og spør.. Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Mulig jeg er skikkelig dum her nå, men hvorfor er det viktig å kunne ta tilbake forhuden ved samleie? Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Mulig jeg er skikkelig dum her nå, men hvorfor er det viktig å kunne ta tilbake forhuden ved samleie? 7759516[/snapback] Jeg vet ikke.(jeg som la ut denne posten) Har aldri hatt samleie, men har hørt at man må kunne trekke tilbake forhuden får å føre den inn i musa. Lenke til kommentar
Kramstogen Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Ja, har ikke hatt Sex, her heller ikke noen problemer med forhud. Men I teorien skal det jo ikke være noe vanskelig å få den inn selv om forhuden er der? Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Ang. å være flau for foreldrene.. Jeg tror at dersom jeg hadde vært en far for en liten tenåringsgutt/jente, hadde jeg følt meg som verdens beste pappa om de turte å spørre meg om et intimt spørsmål Viser jo bare at man er trygg på foreldrene sine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg