Gå til innhold

Safely Remove HDD i Vista?

ptfe

Anbefalte innlegg

Hei!

Lagt inn Vista, og alt ser fin fint ut sålangt :)

Men et "problem". Jeg kobbler til min eksterne harddisk (WD MyBook), den funker som bare det, men det er ikke det klassiske "Safely Remove Hardware" -ikonet i traybaren lengre!

Jeg tørr ikke nappe den ut etter tidligere dårlige erfaringer.

Er dette noe super dupert med Vista, at den ikke trenger "Safely Remove", eller er det noe feil?

Takker for all hjelp :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmmm... der har vi problemet... det ikonet der kommer ikke på meg :p

Fillern, da tørr jeg hvertfall ikke bare nappe den ut.

Ingen andre som har hatt det problemet?

Jeg har en WD MyBook, funker knirkefritt, men ingen safely remove :(

Lenke til kommentar

Hvis cachen er skrudd av kan du bruke "quick removal" mulig at vista da ikke viser den i add/remove.

Sjekk i Control Panel - System - Advanced System Settings - Hardware - Device Manager - Disk Drives - policies for gjeldende extern disk hva den er satt til.

"Optimize for performance" skrur på write cache , og for ikke å miste/få korrupt data MÅ man stoppe den via add/remove før frakopling.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Hvis cachen er skrudd av kan du bruke "quick removal" mulig at vista da ikke viser den i add/remove.

Sjekk i Control Panel - System - Advanced System Settings - Hardware - Device Manager - Disk Drives - policies for gjeldende extern disk hva den er satt til.

"Optimize for performance" skrur på write cache , og for ikke å miste/få korrupt data MÅ man stoppe den via add/remove før frakopling.

7768507[/snapback]

Oh, lol. Der står det jo rimelig svart på hvit ;). Takk skal du ha, problem solved! :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...