ptfe Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Hei! Lagt inn Vista, og alt ser fin fint ut sålangt Men et "problem". Jeg kobbler til min eksterne harddisk (WD MyBook), den funker som bare det, men det er ikke det klassiske "Safely Remove Hardware" -ikonet i traybaren lengre! Jeg tørr ikke nappe den ut etter tidligere dårlige erfaringer. Er dette noe super dupert med Vista, at den ikke trenger "Safely Remove", eller er det noe feil? Takker for all hjelp Lenke til kommentar
ptfe Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Ingen? Kom igjen, må være noe info på det vel Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Hva er problemet , det er jo kun icon utseendet som er endret. Lenke til kommentar
ptfe Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Hmmmm... der har vi problemet... det ikonet der kommer ikke på meg Fillern, da tørr jeg hvertfall ikke bare nappe den ut. Ingen andre som har hatt det problemet? Jeg har en WD MyBook, funker knirkefritt, men ingen safely remove Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Bruk "run" med dette så skal den dukke opp: RUNDLL32 SHELL32.DLL,Control_RunDLL hotplug.dll Du kan også legge denne kommandoen i en snarvei lagret på skrivebordet. Lenke til kommentar
ptfe Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Du har rett, den kom opp... men HDD er ikke på lista Om MS har trikksa så det er trygt og fjærne den dirrekte, er jo det bare knall, men skulle gjærne likt å vite det før jeg tar noen sjanser... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) Hvis cachen er skrudd av kan du bruke "quick removal" mulig at vista da ikke viser den i add/remove. Sjekk i Control Panel - System - Advanced System Settings - Hardware - Device Manager - Disk Drives - policies for gjeldende extern disk hva den er satt til. "Optimize for performance" skrur på write cache , og for ikke å miste/få korrupt data MÅ man stoppe den via add/remove før frakopling. Endret 21. januar 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
ptfe Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Hvis cachen er skrudd av kan du bruke "quick removal" mulig at vista da ikke viser den i add/remove.Sjekk i Control Panel - System - Advanced System Settings - Hardware - Device Manager - Disk Drives - policies for gjeldende extern disk hva den er satt til. "Optimize for performance" skrur på write cache , og for ikke å miste/få korrupt data MÅ man stoppe den via add/remove før frakopling. 7768507[/snapback] Oh, lol. Der står det jo rimelig svart på hvit . Takk skal du ha, problem solved! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå